כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

שגריר צרפת ביקש: ספר על החרדים

שגריר צרפת בישראל נועד עם יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני • "אני 4 שנים בארץ, אבל לא מכיר מספיק את החרדים" • גפני: "חשוב שהשגריר יכיר את המגזר החרדי ולא רק מהתקשורת"

. גפני עם השגריר
. גפני עם השגריר

שגריר צרפת בישראל נועד הבוקר (ד) עם יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, והתעניין ב....חרדים.

בפגישה, שהתקיימה בלשכתו של גפני בכנסת, ביקש שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגור, לשמוע מח"כ גפני על הפעילות הכלכלית של ועדת הכספים ועל המצב הכלכלי בישראל כיום. גפני האריך בדבריו אודות החברה בישראל והמצב הכלכלי והקשיים עימם מתמודדים האזרחים בישראל.

במהלך השיחה הפתיע השגריר הצרפתי, כאשר ביקש מגפני לשמוע על המגזר החרדי כמה שיותר. "אני כאן ארבע שנים בארץ, אבל לא מכיר מספיק את החרדים, הבנתי שיש את 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל', הייתי שמח לשמוע את ההבדלים ביניהם", אמר.

גפני השיב לו באריכות, כשהוא מסביר לו אודות המגזר החרדי, אופיו והאידיאולוגיה על פיה הציבור החרדי חי בישראל בשמירה על התורה ש"בזכות השמירה על התורה שרד את ההיסטוריה".

גפני אף סיפר לו, כי יש ציבור גדול שעלה מצרפת ומתגורר בישראל. "אני מעריך את הרצון שלך להיפגש ולהכיר, חשוב שאתה כשגריר של אחת המדינות החשובות בעולם תכיר את המגזר החרדי ולא רק מהתקשורת, אלא מהיכרות עם נציגיו ומזווית אישית שתראה בעיניך".

הוא הוסיף כי מערכת היחסים של ישראל עם צרפת חשובה מאד לעם בישראל. "אנו מקווים כי שיתוף הפעולה בין המדינות רק יתהדק".

"חשוב ששגריר של אחת המדינות בעולם יכיר את המגזר החרדי ולא רק מהתקשורת", הוסיף גפני.

השגריר הפתיע את גפני במידע שצבר עליו. "אני יודע שאתה עוסק רבות גם בנושא איכות הסביבה" - וביקש להבין מדוע.

גפני הראה לשגריר את התעודות הרבות שיש לו על קיר הלשכה מארגוני סביבה שקיבל במהלך השנים. "נושא השמירה על איכות הסביבה קרוב לליבי מסיבה אחת פשוטה, התורה מזכירה זאת שוב ושוב וזהו חלק מהמצע שלנו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}