כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

בג"ץ אישר: טיסות ב'ליל שישי' - מותרות

עתירת הרשויות העוטפות את נתב"ג הסתיימה בניצחון: מטוסים לא ימריאו בלילה • 'אל על' תורשה לטוס בשעות הלילה בערבי שבתות וחגים, בכדי 'לשמור על השבת'

בג"ץ אישר: טיסות ב'ליל שישי' - מותרות
חברת אל על

בג"ץ קיבל הבוקר (ב') את עתירת עיריית חולון וקבע, כי נמל התעופה בן גוריון יישאר סגור להמראות בלילה ואף צמצם את המראות חברת 'אל-על' בערבי שבתות וחגים, שנועדו ל"שמירת-השבת".

העתירה לביטול פתיחת נתב"ג בלילה להמראות במהלך תקופת שיפוץ המסלולים הוגשה בשם כלל הרשויות העוטפות את נתב"ג על ידי עורכי הדין אבנר ירקוני וחן עמידור.

מן הפסק המעניין ניתן ללמוד כי בג"ץ נתן את האפשרות לחברת 'אל-על' לטוס בערבי שבתות וחגים גם בלילות זאת כדי למנוע מהחברה את חילול השבת שעלול להיגרם אם לא תוציא את הטיסות הללו.

השופטים רובינשטיין, חיות ופוגלמן כתבו בפסק הדין כי הטיסות של חברת אל-על בשעות הלילה החריגות יהיו תוך קביעה ברורה כי "ההחרגה היא לצרכי שבת ומועד כראוי, ואין נושאים את שם השבת לשווא חלילה". זאת לאחר שנודע לעותרת כי אל-על ניצלה את ההיתר שנועד לשם "שמירת השבת", לצרכיה המסחריים.

בנוסף נקבע כי "יבוטל ההיתר להמראות בלילה שניתן על ידי שר התחבורה ונתב"ג יהיה סגור להמראות כאמור בתקופת החורף בין השעות 01:40 - 05:50 ובתקופת הקיץ בין השעות 01:40 - 04:50; אין כל היתר להמריא בעונת החגים מן השעה 03:50 בבוקר".

בימים האחרונים נמצאת חברת אל- על בפני בעיה קשה זאת לאחר שחברת הבת 'סאן דור' נמצאת בתהליך סגירה. אל-על, חברה שומרת שבת נאלצת לנהל מו"מ עם חברות שונות זאת כדי למנוע את חילול השבת שייגרם באם היא עצמה תפעיל את קווי התעופה המדוברים.

בעיר חולון הביעו שמחה על החלטת בג"ץ ואמרו: "כעת יהיה ניתן לישון טוב בלילה מבלי לשמוע את קול רעש המטוסים בכל שעה ושעה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}