כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"כולם מתחילים להבין שעשו עוול לאלי ישי"

בעקבות פרסום הסרטון המצמרר המתעד את נוסעי 'אוטובוס הצוערים', דקות לפני שמצאו את מותם בשריפה, אומר יו"ר סיעת ש"ס ל'בחדרי חרדים': "האם ישי גרם להם להתלבטויות?"

אלי ישי עם משפחות הניספים באסון • צילום: יעקב כהן
אלי ישי עם משפחות הניספים באסון • צילום: יעקב כהן



כמו כולם, צפה גם יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ אברהם מיכאלי, בסרטון המצמרר המתעד את הדקות האחרונות של 'אוטובוס הצוערים' שנשרפו באסון השריפה הגדולה בכרמל.

הסרטון המצמרר:
"כל הכבאים עזבו, תברח!" • האוטובוס, הרגעים האחרונים

מאז הוצג הסרט פנו אליו כבר מכמה כלי תקשורת, בבקשה לשמוע את תגובתו בעקבות שידור הסרט. התחושה הכללית היא שכל מי שמיהרו להאשים את שר הפנים, אלי ישי באסון, חשים כעת רגשי אשמה.

מיכאלי, כדרכו, משיב על השאלות בזהירות. "אני אף פעם לא שופט לפי ממצאים חלקיים", הוא מקדים ואומר ל'בחדרי חרדים'. הוא, אגב, בטוח שעוד נכונו לנו כמה וכמה גילויים מהסוג הזה, חלקם בדו"ח מבקר המדינה שעתיד להתפרסם בעוד מספר חודשים, ואשר ישפוך אור על מה שבאמת קרה שם, בהר הכרמל, באותו יום חמישי נורא.

"ראיתי את הסרט, שמעתי את הויכוחים שהיו בתוך האוטובוס. במבט ראשון, קשה להבין למה במקום להגיד לאנשים לשבת במקום לא הציעו להם להתפזר, לנסות להמלט במכוניות אחרות שהיו בשטח, למה בזבזו זמן. ואני שואל: האם אלי ישי הוא זה שגרם להם להתלבטויות? להחלטה השגויה להסתובב ולסגת לאחור? האם אלי ישי הקפיץ את לשונות האש הענקיות הנראות בתמונות הסרט?

"הרי ברור לכולנו, שאילולי הקורבן של 44 נספים, לא היה הסיפור תופח למימדים כה ענקיים. זו הייתה עוד שריפה".

"עושה עוול לאדם הלא נכון"

מיכאלי גם נזהר במילותיו כשהוא מדבר על מי שפוצץ את האירוע בבית אורן, אירוע שנערך במלאת שלושים לאסון. "אנחנו מדברים על אנשים שנפגעו מהשכול. ובכל זאת, גם הם לא קודש קודשים וההאשמות המרושעות שהטיח אחד מהם בישי ראויות לתגובה חריפה. אמרנו לו את דעתנו במהלך הדיון האחרון שנערך בנושא בוועדה לביקורת המדינה. הוא הקריא קטע מתוך דף ניר, ואנחנו התקשינו לשתוק. לא רק חברי ש"ס. הצטרפו אלינו עוד כמה וכמה ח"כים שמחו על הדברים.

"האיש, אגב, הגיש נגד השר ישי תביעת נזיקין, שמעצם טבעה מתבררת רק לאחר שנים. אין לי מושג מי מניע אותו, מי מממן אותו, אבל ברור שהוא עושה עוול לאדם הלא נכון. עכשיו, כך נראה לי, כולם מתחילים להבין שעשו עוול לשר הפנים".

כשאני שואלת אותו על הקול הבולט שנשמע בסרטון הוידאו, קולה של אשה, הוא מדגיש כי הוא "לא שופט אותה. אולי עשתה טעות בשיקול דעת, אבל האמת היא ששום שיקול דעת לא יכול היה להיות נבון בעיתוי הקשה הזה. יש אומרים שהיא ביקשה לחזור חזרה ולרדוף אחר האוטובוס, לא ברור למה. אבל יש גם את ההלם, שמשפיע על קבלת ההחלטות ברגעים כה קשים. גם לא ברור איך האוטובוס עבר את המחסומים, שהרי כולם ידעו שמדובר בכניסה לשטח אש".

כעת, בעקבות הצגת הסרטון, צף סיפור האסון בכרמל ושב אל הכותרות. אבל הפעם יכול שר הפנים, אלי ישי, לנשום לרווחה. כפי שהדברים ניראים כעת, כל ממצא חדש שייצא החוצה, יוסיף עוד נדבך למסכת ה"הוא זכאי" שלו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}