כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"הסרטון מזעזע - הרשלנות הייתה גדולה" • מצמרר

את האצבע המאשימה צריך להפנות לשב"ס ולקצינים שנותרו בחיים" • "סרטון נוסף שיתפרסם בימים הקרובים, יזעזע" • נציג משפחות הנספים, נתן צידקי, בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים'

האוטובוס השרוף
האוטובוס השרוף

משפחות ההרוגים באסון 'אוטובוס הצוערים' בכרמל חזרו היןם שוב אל מרכז הבמה, עם פרסום סרטון מצמרר, המתעד את הרגעים האחרונים של יושבי האוטובוס שניספו בשריפה הגדולה.

היום מתברר שהם היו יכולים להינצל.

"בשתי מילים אני מסכם את זה: מוות ברשלנות", אומר נתן צידקי, חמיו של הסוהר ירון ברמי ואחד הפעילים המרכזיים במשפחות ההרוגים.

"כשרואים את הסרטון הזה ושומעים את הצעקות מבינים מה שהיה שם", אומר צידקי. "ניתן להבין כי הרשלנות הייתה גדולה. לא ייתכן שנותנים בשעת חירום כזאת הוראות כאלו חמורות לסוהרים, כמו למשל תשבו, אל תצאו מהאוטובוס. במשך 7 דקות ארוכות הם היו שם, חד משמעית ניתן לראות שהאוטובוס היה יכול לעבור.

"בשביל מה החליטו שהוא צריך לעשות פרסה ולהסתובב?"




"את האצבע המאשימה", אומר צידקי, "צריך להפנות לשב"ס ולקצינים שנותרו בחיים. עד היום הם משתפים פעולה יחד עם המשטרה וכל הגורמים כדי לטשטש ראיות".

על דקות הצפייה בסרטון אומר צידקי: "חשכו עיני. אני לא יכול לראות את הקצינה, סיגל דואק, צועקת לעברם לשבת ולא לעמוד ולא לדבר. היא עצמה, שתי דקות לאחר מכן, ברחה והצילה את עצמה מהאש. והם? מה נשאר מאיתם? כלום!"

צידקי קובע כי דואק אינה ראויה להמשיך לשמש כקצינה בתפקיד.

• אתם כועסים שלא הראו לכם את הסרטון עוד קודם לכן?

"וודאי. כל הזמן אנחנו טוענים שמעלימים מאיתנו ראיות, אנחנו חייבים ורוצים לדעת את האמת. מסתירים עובדות חשובות מאחורי הגב שלנו. לא ייתכן שהסוהרים שנשארו בחיים יתנו את הסרטון לפרסום רק אחרי ארבעה חודשים.

"מה זה אומר? שמעלימים מאיתנו את המידע החשוב".

• מה לדעתך צריך לעשות?

"צריך להקים בדחיפות ועדת חקירה שלא תהיה תלויה בשום גורם או גוף. ועדה שתבדקו מה היה שם באותו היום. שיקחו את שלושת הניצולים האלו ושיחקרו אותם תחת היפנוזה, אנחנו חיייבים לדעת את כל האמת".

צידקי חושף כי יש סרטון נוסף, שאמור להתפרסם בימים הקרובים, סרטון הנמצא אצל שלומית פינטו, אמא של הסוהרת אושרת פינטו שנספתה באסון. לדברי צידקי בסרטון רואים את מפקד הקורס, אמנון יהבי, הופך את אושרת והורג אותה ב-10 אצבעותיו.

"הוא הפקיר אותה ועוד חמישה סוהרים נוספים. ורואים את הכל בחומר מצולם שייחשף בימים הקרובים".

• מה צריכים לעשות אחרי פרסום הסרטון?

"כמו שאמרתי, בראש ובראשונה להקים ועדת חקירה. דבר שני הוא להקפיא את כל נושא אותות המופת וההצטיינות שאמורים לתת בקרוב לשוטרים זאת עד לסיום החקירה. אם לא יעשו את זה אנחנו ניאבק בכל מחיר. אם נצטרך נלך גם לבג"ץ".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}