כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

פסטיבל הטריפות • יחולקו דו"חות הונאה בכשרות

יו"ר רע"מ-תע"ל מבקש מרה"מ: "להפסיק מיידית מכירת בירה מהחבית בפסטיבל" • הגר"א שלזינגר מבהיר בעקבות הטעיית העירייה: "אין שום השגחה על המאכלים"

שילוט חוצות בדרך לפסטיבל. צילום: מנדי כץ
שילוט חוצות בדרך לפסטיבל. צילום: מנדי כץ

ההתנגדות לפסטיבל 'טעמים בעתיקה' שזכה לכינוי 'פסטיבל הטריפות', מגיעה לכנסת ממקום בלתי צפוי.

במכתב שנשלח לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הפנים אלי ישי, מביע ח"כ אברהים צרצור, יו"ר רע"מ-תעל, מחאה חריפה על קיומו של הפסטיבל בחסותו של עיריית ירושלים שהחל בתחילת השבוע הנוכחי.

"שמעתי בזעזוע שמשרד רה"מ (הרשות לפיתוח ירושלים) הקציב מיליון שקל לפסטיבל טעמים בירושלים העתיקה יחד עם עיריית ירושלים שהקציבה גם היא מיליון שקל".

במכתבו כותב ח"כ צרצור כי פנו אליו מספר שייחי'ם מוסלמים בתלונה על מכירת בירה מהחבית לצעירים מוסלמים בשער יפו, הצועדים בדרכם למסגדים המקומיים.

את חלוקת הבירה מגדיר צרצור במכתב כ"פגיעה חמורה וקשה ברגשותיהם של המוסלמים".

"אבקשך לבטל לאלתר את עמדת הבירה משער יפו", הוא כותב לסיום.

ובתוך כך: בעקבות ההטעיה של עיריית ירושלים בפרסומים לפסטיבל, לפיהם רוב האוכל שיימכר בפטיבל נושא תעודת כשרות, חתם הרב אליהו שלזינגר, האחראי על מערך הכשרות ברבנות ירושלים, על מכתב הבהרה, בעקבות הביקורת המפתיעה של הרבנים ושלילת התעודות שנעשתה אתמול במתחם לדוכנים מסוימים.

"פסטיבל הטעמים הנערך בימים אלה", כותב הרב שלזינגר. "אינו נמצא תחת פיקוחנו ולבעלי הדוכנים אין כשרות ואין שום השגחה על המאכלים הנמכרים שם. ידע הציבור ויזהר", חותם הרב.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הערב (ג) יגיעו פקחים מטעם מחלקת ההונאה בכשרות הארצית ויחלקו דוחו"ת בסכומים העולים על אלפי ש"ח לבעלי דוכנים המציגים תעודות כשרות שנשלפו ממסעדות סמוכות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}