כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הסיעה נותרה בלי יו"ר • רביץ עוזב את תפקידו

שנתיים וחצי חלפו מאז הבחירות הסוערות בעיר ביתר - והיום הודיע יצחק רביץ, יו"ר 'דגל התורה': עוזב את תפקידי בעירייה • איך ולמה זה קרה?

יצחק רביץ (משמאל). צילום ארכיון
יצחק רביץ (משמאל). צילום ארכיון

הבחירות בעיר ביתר השאירו צלקות רבות אצל לא מעט אנשים. שלטי החוצות של המועמדים השונים כבר הספיקו לרדת מקירות העיר, אך הדי הבחירות הסוערות בהם התמודדו יצחק פינדרוס (סגן ראש עיריית ירושלים) ומאיר רובינשטיין (המכהן כיום כראש העיר, לאחר שניצח את מערכת הבחירות הדרמטית), טרם שככו.

המפלגה המובסת (דגל התורה), התקשתה ללקק את פצעיה לאחר הבחירות האחרונות. פינדרוס שהתמודד לראשות העיר כנגד ההסכם הפנימי נחל תבוסה, ועזב חודשים אחדים לאחר הבחירות לעיריית ירושלים. את ראשות הסניף העירוני, קיבל יצחק רביץ שעמד בראשות כוללים רבים בעיר. רביץ שכיהן כיו"ר הסניף ציפה לקבל את תפקיד סגן ראש העיר מתוקף היותו במקום הראשון, אלא שאז החלו לעלות טענות מצד אנשי פינדרוס.

מנהל לשכתו של פינדרוס, יוסי שטרית, השייך למרביצי התורה הספרדיים בעיר, טען לכתר התפקיד הבכיר. רביץ שהיה בטוח בשלטונו בסניף המקומי החליט לערוך בחירות. להפתעתו בישלו לו החברים 'פוטש' של ממש, ושיטרית נבחר למלא את תפקיד סגן ראש העיר.

לאחר התבוסה המרה, החליט רביץ לפרוש מעסקנות ציבורית למספר שנים. באותה תקופה נסגרו הכוללים בראשם עמד בשל בעיות תקציביות, ולא היה זמן מתאים מלחפש עבודה חדשה.

באמצעות קשריו הצליח רביץ לקבל תפקיד בארגון הג'וינט, ולפני מספר חודשים התמנה לתפקיד האחראי על המחלקה החרדית בג'וינט. בשבועות שלאחר כניסתו לתפקיד הודיע רביץ למקורביו כי גמלה ההחלטה בליבו לעזוב את עיריית ביתר ולהשקיע את מרצו בתפקידו החדש.

באותה תקופה התנהל הליך בוררות בסניף 'דגל התורה' על התפקיד הבכיר בתנועה. רביץ שנפגע עד עמקי נשמתו מבחירת החברים, הביא לבוררות מוסכמת בה יוחלט האם הבחירות היו מוצדקות.

לפני כמספר שבועות הודיעו הבוררים כי אם כל האמפתיה, הרי שהבחירות שרירות וקימות ורביץ הודיע כי הוא עוזב את התפקיד.

בשבועות האחרונים לא הגיע רביץ לישיבות הסיעה והפסיק דה פאקטו מלכהן כחבר מועצת העיר. אלא שאז הגיעו הלחצים. גורמים רבים בעיר פנו לרביץ על מנת להניא אותו מהחלטתו, ואףך הבטיחו כי ינסו לדאוג לו לפרנסה חילופית במקום התפקיד בג'וינט ובלבד שיישאר בעירייה.

הערב (ב') ישבו נציגי 'דגל התורה' בעיר, במטרה לגבש תפקיד התפור על מידותיו של רביץ, אך על פי המסתמן הוא יעזוב את תפקידו בעירייה ויחזור רק לקראת הבחירות הבאות.

את תגובתו של רביץ לא ניתן היה להשיג עד לשעת פרסום הידיעה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}