כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

אובמה לאומה: "עצרנו כוחות קדאפי"

"אם היינו מחכים עוד יום אחד, היה עלול להתבצע בבנגאזי טבח שהיה מהדהד באזור ומכתים את מצפונו של העולם", אמר נשיא ארה"ב, "לעולם יהיה טוב יותר ללא קדאפי"

הנשיא אובמה
הנשיא אובמה

"הצלחנו לעצור את ההתקדמות הקטלנית של כוחות קדאפי", כך בישר הלילה נשיא ארה"ב ברק אובמה בנאומו בפני האומה האמריקאית.

"לפני עשרה ימים נתנה הקהילה הבינלאומית לקדאפי הזדמנות אחרונה להפסיק את מסע ההרג שלו, אבל כוחותיו המשיכו להתקדם", אמר הנשיא

"אם היינו מחכים עוד יום אחד, היה עלול להתבצע בבנגאזי טבח שהיה מהדהד באזור ומכתים את מצפונו של העולם. סירבתי לאפשר לזה לקרות. לכן אישרתי לפני תשעה ימים פעולה צבאית, במטרה להפסיק את ההרג ולאכוף את החלטת האו"ם".

"התעלמות מהאחריות של ארצות הברית בנסיבות כאלה הייתה בגידה במי שאנחנו", אמר הנשיא, "אומות אחרות אולי יכולות לעצום עין מול זוועות במדינות אחרות. ארצות הברית היא שונה. וכנשיא, סירבתי להמתין לתמונות של טבח וקברים המוניים לפני שאפעל".

"לא פעלנו כאן לבד", הוא הדגיש, "אלא עם קואליציה חזקה הכוללת את בעלי הברית הקרובים ביותר שלנו, שנלחמו לצדנו במשך עשרות שנים, וכוללת שותפות ערביות כמו קטאר ואיחוד האמירויות, שבחרו להיענות לאחריות שלהן להגן על העם הלובי".

"אין ויכוח על כך שללוב ולעולם יהיה טוב יותר ללא קדאפי בשלטון, אבל זו הייתה טעות להרחיב את המבצע כך שיכלול את החלפת המשטר. הקואליציה הייתה מתפצלת, ואנחנו היינו נאלצים לשלוח כוחות קרקעיים אמריקאיים ללוב או להסתכן בהרג אזרחים מהאוויר. הלכנו בדרך הזו בעיראק", אמר הנשיא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}