כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"יהודים בשבי והדמעות של הקב"ה מרעידות את יפן"

"הגמרא אומרת שכאשר ילדי ישראל נמצאים בשבי הקב"ה מוריד שתי דמעות שנושרות לתוך האוקיינוס, זו הסיבה לרעידת האדמה", אומר עציר יפן יוסף יעקב שמשחזר את הדרמה בין כתלי הכלא

אסירי יפן בכלא
אסירי יפן בכלא

"הכלא רעד כמו אניה שמיטלטלת בשעת סערה. רעידת האדמה והאפטר שייק ארכו בערך שעתיים. הכלא היה בטירוף כולם השתוללו, זעקות אימה פרצו מכל התאים אנשים צעקו בטירוף. הסוהרים ואנשי הצוות ברחו למקום מסתור", כך מספר אסיר יפן, יוסף יעקב בשחזור מצמרר מרגעי האימה בכלא.

"הרגשתי כמו יונה באוניה", מתאר יוסף, "בית הכלא רעד במשך שעה ארוכה והיטלטל כמו אניה בסערה", סיפר לעסקנים האמריקנים שהגיעו היום לטוקיו שם נערך שלב הסיכומים בנושא הערך המשפטי של הפוליגראף שנערך.

העסקנים האמריקניים ר' אהרון ניזרי ור' אלימלך בינדיגר הגיעו היום לטוקיו לרגל הדיון שהתקיים בבית המשפט בעניין הפוליגראף. מועד השלב הסופי במשפטו של יוסף יעקב נקבע ל16 במאי. בתום הדיונים בבית המשפט נפגשו האבא והעסקנים עם הצעיר. ר' אהרון ניזרי סיפר כי הפגישה ארכה כעשרים דקות, מקסימום הזמן המתאפשר בבית סוהר זה.

יוסף היה במצב רוח מרומם ותיאר בהתרגשות את השעתיים המפחידות שעברו עליו ביום שישי, בו התרחשה רעידת האדמה. הוא יוסף הוסיף ואמר כי הגמרא במסכת ברכות דף נ"ט אומרת שכאשר ילדי ישראל נמצאים בשבי הקב"ה מוריד שתי דמעות שנושרות לתוך האוקיינוס. "זו הסיבה לרעידת האדמה", אמר הצעיר.

לאחר מכן נפגשו העסקנים עם הבחור יואל זאב שסיפר אף הוא את שעבר עליו בעת רעידת האדמה. יואל זאב אמר כי השנה הוא שלח משלוח מנות לקב"ה, בדמות דמעות, "בקשתי מהקב"ה שיחזיר לי משלוח מנות, את משיח צדקנו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}