כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

האם הנשיא ועקנין יחון את בניזרי? • הפרטים בפנים

לא מדובר במתיחה: ביום חמישי הקרוב ימונה ח"כ יצחק ועקנין כנשיא המדינה ליום אחד • לפי החוק - בסמכותו לחון אסירים, כולל את האסיר הרב שלמה בניזרי

"מתפלל מחדש שאשאר על הקרקע". יצחק ועקנין • צילום: יעקב כהן
"מתפלל מחדש שאשאר על הקרקע". יצחק ועקנין • צילום: יעקב כהן

בסוף השבוע שעבר היה זה השר סילבן שלום שהפך לראש ממשלה של יום אחד, היה זה ביום חמישי בו שהה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ברוסיה.

השבוע, מגיעה שעתו היפה של ח"כ יצחק ועקנין, סגן יו"ר הכנסת וממלא-מקומו.

במהלך היום ייצא נשיא המדינה, שמעון פרס, לשוויץ, משם יגיע ללונדון, שם ישתתף ביום הולדתו של נשיא בריה"מ לשעבר מיכאל גורבצ'וב. בהמשך ישוב לז'נבה וישתתף בהשקת קרן מחקר שתהפוך את ישראל למרכז עולמי לחקר המוח. הוא ישוב ארצה רק ביום חמישי.

במהלך שלושת ימים אלו עוברת ההגמוניה הנשיאותית אל יו"ר הכנסת, ראובן רובי ריבלין, שיהפוך אוטומטית לנשיא.

אלא שגם ריבלין עתיד לנסוע במהלך יום רביעי להונג קונג, ניו זילנד ומיקרונזיה, כך שבמהלך יום אחד יש צורך במחליף לשני התפקידים.

ועקנין, ח"כ מסור וחרוץ המכהן בכנסת כבר 15 שנה, כבר החליף בעבר פעמים רבות את ריבלין בנסיעותיו לחו"ל, וגם הפעם העניק לו היו"ר את תפקיד המחליף. אלא שהפעם, כוללת ההחלפה גם את התפקיד הנשיאותי.

הסמכויות העיקריות שיש לנשיא, הן חנינות והשבעת שופטים ודיינים, בנוסף לאשרור החוקים שהכנסת מחוקקת והכנסתם לספר החוקים של מדינת ישראל.

התקשורת כבר העלתה את הנקודה ה'בעייתית' כביכול של ה'מינוי' החדש: כנשיא ליום אחד, עלול ועקנין לחון את חברו הטוב בניזרי מהכלא.

עקרונית, הוא יכול לחון גם את יגאל עמיר, אלא שעל זה הם לא חשבו. הפיקנטריה מבחינתם טמונה באפשרות לפיה יחון את חברו לתנועה.

ועקנין שומע את הדברים ומעדיף שלא להתייחס. ברור שאין לו כל כוונות בכיוונים של חנינה. רק לאחרונה מונה לעמוד בראשות ועדת האתיקה של הכנסת, מינוי שמדבר בעד עצמו ובעד יושרו וניקיון כפיו של ועקנין.

"אני כבר 15 שנה בכנסת", אומר לי ועקנין. "ובכל יום אני מתפלל מחדש שאשאר על הקרקע. זה הדבר הכי חשוב, וכל השאר, זה הבל ורעות רוח"...
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}