כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

פוענח הרצח הכפול - תעריף שכירי החרב – אלף ₪

פוענח הרצח הכפול - תעריף שכירי החרב – אלף ₪

"צריך לעשות את זה בשביל אחינו הגדול ראוף" כך הסביר הנאשם ברצח סרגיי אמירוב לדימיטרי ואיגור הנאשמים ברצח ורוניקה קו ומשה איחייב ,את ההחלטה להמית את המנוח או את רומה , אביו של המוכר בפיצוציה. התשלום לביצוע - 1000 ₪, המבצעים , "שכירי חרב" מבת-ים .

ראוף , המנהיג הגדול שבשבילו שווה להרוג . מכאל טנסקי , האסיר שביקש אולי לקנות מקום של כבוד בקרב קבוצת הפשיעה של ראוף , חברו לתא בכלא אשל. מכאל טנסקי הנאשם , לא היה בררן בבחירת הקורבן , משדווח לו שהאחד לא נמצא בעיר, שלח את הרוצחים לאחר. וכשאצל המנוח נמצאה גם נערה, הם לא נרתעו ורצחו גם אותה. מה שהיה חשוב , שתהיה גופה להציג בפני הפטרון. הקלות הבלתי נסבלת , המחיר , המניע ,מצביעים יותר מכול עד כמה חסרי ערך הם חיי אדם בקרב עבריינים אלה.

היחידה המרכזית במרחב נגב בפיקוד של סנ"צ דודו בואני הצליחה בתום חקירה מורכבת ומסועפת, חוצה מחוזות, שהתנהלה בחודשים האחרונים תחת צו איסור פרסום לפענח את הרצח הכפול, מיום 18 אוגוסט 2010 בבאר שבע. היום 27 במרס 2011 הגיעה החקירה לסיומה עם הגשת כתב אישום על ידי פרקליטות מחוז דרום כנגד המעורבים .

ה-18 לאוגוסט , מעט אחרי חצות, דווח למוקד 100 על יריות שנשמעו בשכונת נחל בקע בבאר שבע. שוטרי התחנה בפיקוד סנ"צ יוסי כהן שהוזעקו למקום גילו , בחדר מאולתר בחצר הבית , מוטלות שתי גופות.גבר ואישה , ורוניקה קו בת 18 ומשה איחייב המתגורר במקום בן 23 .

בהערכת מצב שקיים בזירה תנ"צ אבשלום פלד מפקד מרחב נגב הוחלט על העברת החקירה ליחידה המרכזית במרחב הנגב .

בחקירה מאומצת ומורכבת תוך שימוש באמצעים טכנולוגים מתקדמים הצליח מחלק התשאול בימ"ר נגב בפיקודו של רפ"ק ערן כהן לאסוף ראיות שהביאו להפללתם של כלל המעורבים 11 במספר נעצרו . במהלך חודש אוקטובר הצליחו החוקרים להתחקות אחר זהות אחד המעורבים ולעוצרו לחקירה . משזה האחרון הבין כי הטבעת מתהדקת סביבו , הציע לשמש כעד מדינה.

מחקירת האירוע עלה כי המנוח – משה אחייב היה מעורב בקטטה בפיצוציית "בון בון" . משה אחייב הגיע לפיצוציה יחד עם חבר . על פי כתב האישום " סמוך לאחר מכן, הגיעו לפיצוצייה רובשן שלומוב,שי חננשוילי ואהרון צדיק. מי מהתוקפים נטל בקבוק שתייה חריפה מהפיצוצייה מבלי לשלם. אליק חברו של המנוח שעבד בפיצוצייה, שאל את התוקפים מדוע אינם משלמים ואלו ענו כי הם "מסתדרים" עם בעל הפיצוצייה בנוגע לתשלום. " בין המנוח לתוקפים התפתחו דין ודברים אשר במהלכו הכו התוקפים את המנוח במכות אגרוף וכן השליכו לעברו כסא אשר פגע בעיינו של המנוח. בתגובה היכה המנוח את התוקפים. הצליח להתגבר עליהם ועזב את המקום". בין חברי החבורה נמנה אחיו של "ראוף" עבריין בכיר בקבוצת פשיעה קווקזית המרצה עונש מאסר. דבר הקטטה הגיע אל כותלי כלא אשל . ומישהו שם החליט לתבוע את עלבונו של רובשן שלומוב אחיו של ראוף. מהכלא יצאה ההנחיה לרצוח " צריך להמית את רומה או את המנוח" לאחר שטנסקי עודכן כי רומה , אביו של המוכר בפיצוצייה אינו בעיר הורה לרצוח את המנוח. ההנחיה הועברה לעבריינים המקושרים לחבורת הפשיעה הקווקזית אשר תיאמו וארגנו את הרצח . לצורך ביצוע הרצח הזמינו המארגנים מבצעים שכירים מאזור בת ים, הכינו עבורם דירת מסתור נשק וציוד למשך שלושה ימים .

סרגי אמירוב הנאשם ברצח , החליט כי אין מקום להמתין עד שרומה יאותר בבאר שבע והורה למבצעים " דימיטרי סקורדוק ואיגור צירוני , להמית את המנוח עוד באותו לילה, ולאחר מכן להמית את רומה המתגורר בבת ים, שם מתגוררים גם המבצעים . אכזריותם של הנאשמים עולה גם מדברי עד המדינה, תפקידו היה להוביל את המבצעים לבית הקורבן ולהצביע להם על הבית. משהעלה בפני המבצעים את האפשרות כי בבית תמצא בת זוגו לשער של המנוח עם תינוקה. השיב דמיטרי סקורדוק הוא אינו מתכוון להשאיר אף אחד בחיים. אלא שבאותה עת , שהתה ביחידת הדיור של המנוח ורוניקה קו בת 18 שהגיעה דקות ספורות קודם לכן לביקור קצר אצל המנוח. ביקור שחרץ את גורלה. שמונה כדורים נורו במקום את גופותיהם של שני הצעירים. המבצעים נמלטו מהמקום בריצה לעבר דירת המסתור. כאמור כנגד 11 עצורים הצליחו שוטרי היחידה המרכזית לאסוף ראיות שהביאו להפללתם. כנגד ארבעה הוגש כתב אישום בגין רצח , קשירת קשר לביצוע רצח. וכנגד ארבעה הנוספים הוגש כתב אישום בגין סיוע לרצח וקשירת קשר לביצוע רצח. כנגד האחרים יוגשו כתבי אישום בהמשך. מעצרם של הנאשמים הוארך עד תום ההליכים נגדם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}