כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ניצחון: תשדירים נגד הפלה - ישודרו

לאחר מאבק שנמשך למעלה משנה, הכריע בג"צ כי תשדירי אגודת 'אפרת' למניעת הפלות ישודרו ב'רשות השידור' למרות התנגדותה • 'אפרת': "בג"ץ הכריע כי בגלל כסף לא מפסיקים חיים"

אגודת אפרת. צילום: יח"צ
אגודת אפרת. צילום: יח"צ

אגודת "אפרת", זכתה בניצחון מוחץ בבג"צ שהגישה נגד "הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו" ונגד "רשות השידור", בגין הפרת הסכם על פרסום שנועד למנוע מנשים להפיל את עוברן.

בסופו של דיון, חייב בג"צ את הנתבעות להשמיע תשדיר פרסום של האגודה.

למי שלא עקב אחר השתלשלות הפרשה, הנה סקירה היסטורית קצרה: לפני למעלה משנה חתמה אגודת "אפרת" חוזה לפרסום תשדיר של האגודה, עם מספר רב של תחנות רדיו אזוריות בכל רחבי הארץ וכן עם "קול ישראל" של "רשות השידור".

במשך תקופה מסוימת הושמע התשדיר ללא שום הסתייגות מצד הציבור, עד שח"כ ניצן הורביץ (חבר סיעת מרצ) פנה אליהם ודרש להפסיק את פרסום התשדירים הללו.

"רשות השידור" ו"הרשות השנייה לרדיו וטלוויזיה", אליהם כפופות תחנות הרדיו האזוריות, נענו לדרישתו והודיעו לאגודת "אפרת" כי הם מפירים באופן חד צדדי את הסכם הפרסום ומפסיקים את השמעת התשדיר.

בעקבות זאת, עתרה אגודת "אפרת" לבג"ץ, ודרשה שבית המשפט העליון יחייב את השמעת תשדירי הפרסום וקיום החוזה שנחתם בין האגודה ובין תחנות הרדיו השונות.

במהלך הדיון שהתקיים בבג"צ, התנגדו בכל תוקף שני הגופים, "הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו" ו"רשות השידור", ועשו כל מאמץ כדי למנוע השמעת כל סוג של תשדיר פרסומי מטעם אגודת "אפרת".

אולם, בית המשפט העליון לא קיבל את עמדתם, והורה להם להגיע להסכמה עם אגודת "אפרת" על נוסח של תשדיר שיושמע מטעמם. זאת תוך שהוא מאיים על הנתבעים ומבהיר מפורשות כי אם לא יגיעו להסכמה בנידון, בית המשפט יתן צו על תנאי שיורה על השמעת התשדיר הראשוני שנפסל.

אגודת "אפרת" הגישה מספר הצעות לנוסח תשדיר חילופי, וביום א' באדר ב' תשע"א – 7.3.2011, החליט בג"צ לאשר את נוסח התשדיר החלופי שלגביו הושגה הסכמה, וקבע כי תשדיר זה ישודר הן בתחנות הרדיו האזוריות והן ב"קול ישראל".

נוסח התשדיר שנקבע בהחלטת בג"צ : "את בהריון ושוקלת לבצע הפלה? צלצלי לאגודת אפרת 02-6536212 סודיות ואחריות".

יו"ר "אפרת", ד"ר שוסהיים, אמר בתגובה להחלטה: "בית המשפט העליון קבע שלא ניתן למנוע את פעילותה של אגודת "אפרת" המעוניינת לסייע לנשים להגיע להחלטה מתוך ידיעה, וכן לסייע לנשים ששוקלות לבצע הפלה מתוך סיבות כלכליות. הסיסמא שלנו היא - בגלל כסף לא מפסיקים חיים, ובית המשפט החליט שזכותנו להביא לידיעת ציבור הנשים את דבר קיומנו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}