כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

עשה למען איתמר • כל המפלגות: לבנות!

45 ח"כים מהקואליציה והאופוזיציה, דורשים מנתניהו וברק לאשר מיידית את תוכנית המתאר של היישוב איתמר, לאחר 27 שנות המתנה • ויש קשר לפיגוע האחרון

הכניסה לאיתמר. צילום: פלאש90
הכניסה לאיתמר. צילום: פלאש90



בעקבות הטבח הנוראי של בני משפחת פוגל בישוב איתמר והעובדה שתוכנית התב"ע של הישוב ממתינה לאישור מזה 27 שנים, פנו היום ארבעים וחמישה חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה בדרישה מראש הממשלה ושר הביטחון לאשר את תוכנית המתאר של הישוב.

היוזמה שייכת לראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, ח"כ זאב אלקין ואריה אלדד.

וכך כתבו במכתבם: "הזדעזענו מהסבל הרב שעברו תושבי איתמר, אשר במשך 28 שנות קיומו של הישוב, קברו כבר 22 קורבנות טרור. בשנים האחרונות הפכו החיים באיתמר קשים מנשוא, עקב העובדה שתכנית המתאר של הישוב טרם נחתמה, והדבר מונע מתן מענה לצרכים הבסיסיים ביותר של התושבים בתחומי החינוך והביטחון. זאת למרות שלאחרונה הוסר המכשול הביורוקרטי האחרון ("קו כחול" לישוב), והדבר היחיד המעכב את אישור תכנית המתאר הוא חתימת שר הביטחון".

עוד ציינו הח"כים במכתבם כי פנייתם באה מתוך תחושת אחריות וסולידריות עמוקה, ומתוך תובנה שהרוצחים האכזריים, שלא בחלו ברצח תינוקות וילדים במיטותיהם, היו מבצעים את המעשה הנפשע כלפי ילדים באשר הם, בתל אביב כמו באיתמר.

"מטרתנו היא לסייע לתושבי המקום, לאפשר להם חיים נורמאליים, באיתמר כמו בתל אביב, ללא שום קשר לויכוח הפוליטי", כתבו הח"כים, ודרשו מראש הממשלה ושר הביטחון: "לאשר כבר בימים הקרובים את תכנית המתאר של איתמר, ולשים בכך קץ למצב האבסורדי במסגרתו תושבי הישוב, שהוקם בהחלטת ממשלה, נדונים לחיי מחסור אך ורק בשל העדר תב"ע ולהתחיל באופן מיידי בבניית מבני קבע הן לבית הספר והן לישיבת ההסדר בראשותו של הרב רונצקי".

רשימה חוצה מפלגות ודעות

בין החותמים על המכתב: ח"כים מכל סיעות הבית, אופוזיציה וקואליציה:

תשעה ח"כים מ'מקדימה': שלמה מולה, אריה ביבי, יואל חסון, יעקב אדרי, רוברט טיבייב, מרינה סולודקין, יוליה שמאלוב ברקוביץ', רונית תירוש, עתניאל שנלר,

תשעה מ'הליכוד': גילה גמליאל, לאה נס, ציפי חוטובלי, חיים כץ, איוב קרא, יריב לוין, כרמאל שאמה הכהן, ציון פיניאן ומירי רגב.

תשעה מ'ישראל ביתנו': דוד רותם, דני אילון, אורלי לוי-אבוקסיס, משה מוץ מטלון, אלכס מילר, אנטסיה מיכאלי, ליה שמטוב, פאינה קירשנבאום, חמד עמאר

חמישה מ'ש"ס': אברהם מיכאלי, יצחק וקנין, דוד אזולאי, ניסים זאב, אמנון כהן, וגם חיים אמסלם,

שלושה מסיעת 'יהדות התורה': מנחם אליעזר מוזס, אורי מקלב וישראל אייכלר,

שלושה מ'האיחוד הלאומי': מיכאל בן ארי, אריה אלדד, יעקב כץ ואחד מ'הבית היהודי': אורי אורבך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}