כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הרב רוחמקין נבחר למנהל מערך הכשרות בי-ם • מעקב

הרב יעקב רוחמקין מונה למנהל מחלקת הכשרות בירושלים • קדמה למינוי מיני סערה, בעקבות בקשה להוצאת צו למנות מועמד מטעם הרב אליהו שלזינגר • כל הפרטים

הרב רוחמקין נבחר למנהל מערך הכשרות בי-ם • מעקב

הוועדה הבוחרת במועצה הדתית בירושלים מינתה אמש (א') את הרב יעקב רוחמקין למנהל מחלקת הכשרות בירושלים, בכך תמה המיני-סערה שהייתה עלולה להתפתח במסדרונות המועצה, בעקבות דרישתו של רב המועצה, הרב אליהו שלזינגר למנות מועמד מטעמו.

הרב אליהו שלזינגר הוציא מבי"ד צו בו דורשים הדיינים מהוועדה הבוחרת לקבל את דרישתו למנות מועמד מטעמו. הדיינים נימקו את ההחלטה והסבירו כי בעל התפקיד והתפקיד עצמו סובב את רב המועצה הדתית ועל כן יש חשיבות עליונה לרצונו של הרב.

היה נראה כי הוועדה תבחר להתעלם מבית-הדין, וכך היה.

ברוב קולות בחרה אתמול הוועדה מבין המועמדים את הרב יעקב רוחמקין מי ששימש בשנים האחרונות כמפקח במערך הכשרות בירושלים.

בשיחה שקיים 'בחדרי חרדים' עם הרב אליהו שלזינגר, רב המועצה ורבה של שכונת גילה הוא אומר "היה לי מועמד אחר, הרב אשר בנדיקט שחשבתי שהמסירות הגדולה שלו והבקיאות הרבה תוכל לעזור לכולנו. אבל כיוון שנבחר מישהו אחר הוא נבחר".

לטענת הרב שלזינגר הוועדה לא קיימה את דרישת בית-הדין, "הם לגמרי התעלמו ממנה", הוא אומר ומוסיף: "גם הרב הראשי לישראל אמר שצריך לסמוך על בקשתו של רב המועצה. כפי שכבר אמרתי, נצטרך להמשיך הלאה".

גורם במועצה הדתית בירושלים אומר ל'בחדרי חרדים': "הבחירה ברב רוחמקין נעשתה על פי החוק ועל פי חשיבה של הגוף הבוחר. אף אחד לא יוכל לערער על כך בשום דרך או בשום צורה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}