כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ואיזה משרד יכין קוד אתי לעובדיו? - משרד הפנים

לראשונה בישראל יוצא משרד ממשלתי במכרז שמטרתו: גיבוש קוד אתי לעובדי המשרד • "הכוונה ליצור יחד עם העובדים מערכת של עקרונות וקווים מנחים בתחומי הפעילות"

תעוודת זהות למשרד. אלי ישי. צילום: פלאש90
תעוודת זהות למשרד. אלי ישי. צילום: פלאש90

לראשונה בישראל יוצא משרד ממשלתי במכרז שמטרתו: גיבוש קוד אתי לעובדי המשרד, כפי שקיים במספר מדינות דמוקרטיות כמו ארה"ב ואוסטרליה.

המשרד הזה הוא משרד הפנים. בימים האחרונים הנחה שר הפנים, אלי ישי, להכין קוד אתי, בנימוק כי הוא רואה "חשיבות רבה לגיבוש קוד אתי לעובדי המשרד שיהווה מעין תעודת זהות למשרד ויוביל להעלאת רמת המקצועיות והאחידות בעבודת המשרד. הקוד האתי ישפר את איכות השירות לציבור ויחזק את אמון הציבור במשרד הפנים בין היתר בכך שיסייע להנהלה ולעובדים להעניק שירות ומענה זהה לבעיות דומות שיגיעו לפתחם".

ובמילים פשוטות, מהו קוד אתי?

המדובר הוא בדרכים להתמודדות עם דילמות אתיות המתעוררות במהלך העבודה, כאשר החוק אינו נותן את המענה הברור באשר למותר ולאסור.

לדוגמה: האם ראוי לתת עדיפות בטיפול לאזרח בעל מוגבלות הפונה לסיוע המשרד, על פני פניות של אזרחים אחרים? האם ראוי לתת לאדם גלמוד וחולה זכאות להנחה בארנונה, למרות שהחוק אינו מאפשר להעניק לו הנחה זו בשל העובדה שהוא מחזיק בבעלותו נכס וכן, באיזו מידה נכון וראוי להתחשב בבעיות אישיות בתהליכי תכנון ובניה?

מנכ"ל המשרד בפועל, ד"ר שוקי אמרני, ציין כי תהליך הכנת הקוד האתי ייעשה בשיתוף פעולה מלא עם עובדי המשרד, על מנת להבטיח שפה אחידה של ערכים בהתמודדות היום יומית עם המשימות המורכבות להם נדרש המשרד. "הכוונה ליצור יחד עם העובדים מערכת של עקרונות וקווים מנחים בתחומי הפעילות שמדגישים את האינטרס הציבורי, המינהל התקין, את כללי היעילות, החיסכון וטוהר המידות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}