י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

בעקבות הוראת עיריית בית שמש: צפה ההסתה נגד החרדים; "לירות בדתיים בעיר הכבושה"

הסתה חמורה בשעות האחרונות ברשתות החברתיות נגד הציבור החרדי, בעקבות הוראה חדשה שפירסמה עיריית בית שמש, לפיה: "לירות בכלבים משוטטים ברובי ציד" ראש העיר החרדי אבוטבול בתגובה: "קורא למתיפייפים לאמץ את הכלבים הנטושים"

אילוסטרציה. צילום: Emad Nassar/Flash90
אילוסטרציה. צילום: Emad Nassar/Flash90



עיריית בית שמש הכריזה אמש (שני), בעמוד הפייסבוק הרשמי שלה, כי משרד החקלאות נעתר לפניותיה לביצוע ירי בכלבים משוטטים בשעות הלילה, באמצעות רובי ציד.

בפוסט שפרסמה העירייה נכתב כך: "לידיעת תושבי העיר בכלל ובעלי הכלבים בפרט, כהמשך למאבק המקיף של העירייה בתופעת הכלבים המשוטטים, הן מול הכלבים המשוטטים במסגרת האפשרויות הקיימות והן מול הרגולטורים במשרד החקלאות לשינוי המדיניות ולהרחבת האפשרויות".

בהמשך נכתב כי ההחלטה מגיעה: "בעקבות מספר ארועים חמורים שבהם כלבים נטושים ומשוטטים שנהפכו לפראיים תקפו ופצעו תושבי ותושבות העיר עד כדי סכנת חיים, נעתר משרד החקלאות לפניות העירייה והתיר ליחידת הפיצו"ח לירות בכלבים ברובי ציד".

על אופן הפעילות נכתב כך: "פעילות הירי בכלבים מתפראים מותרת מתוקף פקודת הכלבת ותתבצע על ידי צלפים מיומנים של יחידת הפיצ"ח. פעילות הירי בכלבים מתפראים מותרת מתוקף פקודת הכלבת ותתבצע על ידי צלפים מיומנים של יחידת הפיצו"ח. 

לסיום העייריה הזהירה את תושביה וכתבה כי הם "מתבקשים לוודא כפליים שכלביהם לא יצאו לשוטט לבד. הפעילות תתקיים בין השעות 3 לפנות בוקר ועד 7 בבוקר".

כתב 'בחדרי חרדים' שוטט ברשתות החברתיות, וגילה הסתה חמורה שצפה וחזרה בתגובות ארסיות נגד הוראת העירייה, תוך הפניית הירי לעבר תושבים חרדים. לא פחות ולא יותר; "אולי כדאי לשקול לירות ביצורים משולחי רסן אחרים, כאלה שיורקים על ילדות בנות 6 עם חולצה מעל המרפק. איבדתם את זה לגמרי. בושה ותעודת עניות לכם. במקום לטפל בבעיה, פשוט יורים בה? דוחה ומצער" כתבה תושבת העיר חן אזרחי בתגובה להחלטה, תוך שהיא רומזת לירות בחרדים הקיצוניים המעירים לחילונים על לבוש שאינו הולם.

תושב אחר הגיב אף הוא בזעם והסית: "יש לי כמה ילדים בגינה מתחת לבית שמשוטטים כל ערב ועושים רעש, פוצעים ילדים אחרים, ומלכלכים את האזור. בין איזה שעות אני אוכל לירות בהם?".

גולש אחר הגיב בפייסבוק: "במקום לירות בדתיים בעיר הכבושה הזאת, אתם יורים בכלבים חסרי ישע, תתביישו לכם".

אשת התקשורת ג'ודי שלום ניר מוזס צייצה בתגובה - הצעה בחשבון הטוויטר שלה: "אולי במקום לירות בכלבים, ירו בעובדי העירייה שנתנו את ההוראה?".

גם בעמותת 'תנו לחיות לחיות' זועמים על החלטת העירייה, ואומרים בתגובה: מן המידע שהגיע אלינו עולה, כי עיקר הבעיה הינה עם כלב תוקפני אחד מתוך להקת הכלבים. למעשה, כלבי הבר פוחדים מבני אדם ואינם מתקרבים. אין כל היגיון בירי באש חיה לעבר כל הכלבים בגלל כלב אחד שמטיל אימה על התושבים".

בעמותת 'תנו לחיות לחיות' אף מצעים פתרון לעירייה: "הפתרון היחיד שבא בחשבון הוא לאתר את הכלב המאיים, באמצעים שבוודאי קיימים בידי יחידת הפיצו"ח, לירות בו חץ הרדמה. לבדוק אותו.  ואם יימצא שאינו חולה כלבת צריך לחסן אותו, לסרס ולמצוא לו מקום שבו לא יפגעו בו והוא לא יאיים על אף אחד".

מעיריית בית שמש נמסר ל'בחדרי חרדים': "ראש העירייה משה אבוטבול, מציע לכל אותם מתייפייפים המקדשים את חיי הכלבים התוקפים עם חשש לכלבת על פני חיי ילדי ותושבות העיר, לבוא ולאמץ את אותם כלבים נטושים מסוכנים שנהפכו לפראיים".

משרד החקלאות מסר בתגובה ל'חדשות 2 Online', כי מדובר בהליך חובה לאור הנסיבות. "זה הליך שגרתי שקורה אחת לשבוע פחות או יותר. הווטרינר של הרשות שאחראי למנוע נפגעים הקשורים בכלבים משוטטים שמגיעים בלהקות מסוכנות, פנה אלינו ואנחנו אישרנו לו את ההליך", מסבירים במשרד.

"לא מדובר בכלבים החמודים שכולנו מכירים, אלא בחיה פראית שמתנהגת יותר כמו שועל ופחות כמו כלב חמוד", טענו במשרד החקלאות. "הלהקות תוקפות תושבים, הן לא מאפשרות להם לצאת החוצה – בטח שלא בשעות החשיכה. זו תופעה מוכרת מאוד: ככל שדוחקים את בעלי החיים מהמקומות הפתוחים שהיו להם בעבר בגלל הבינוי, הם חוזרים בלילה ומחפשים אוכל, ועל הדרך גם תוקפים את האנשים מתוך פחד והישרדות".

במשרד החקלאות הדגישו עוד כי הווטרינרים של הרשויות "לא מצליחים להתגבר על זה ומבקשים להבטיח שהתושבים יוכלו לנהל אורח חיים אלמנטריים פונים אלינו כדי שנאשר לו התמודדות עמם באמצעות ירי. התנאים שלנו מאוד ברורים: צריך לוודא שניסו פתרונות אחרים, ובית שמש אכן עשתה מאמצים רבים. אחרי שבדקנו נתנו אישור לבצע ירי מדויק באמצעות צלפים ואנחנו מוודאים שהכלב לא יסבול בדרך. בחצי הרדמה משתמשים כשלא מדובר בלהקות. אם זו להקה, ויורים חצי הרדמה – פוגעים באחד אבל השאר בורחים וממשיכים להוות סיכון".
כלבים הסתה עיריית בית שמש משה אבוטבול תנו לחיות לחיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}