ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

פרקליט המדינה: 16 חרדים בפרקליטות והיד עוד נטויה

פרקליט המדינה שי ניצן אומר כי כאשר נכנס לתפקידו ב-2013, החליט לשים דגש על שילוב חרדים. היום יש כבר 16 חרדים בפרקליטות

פרקליט המדינה שי ניצן עם פנחס גורט. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
פרקליט המדינה שי ניצן עם פנחס גורט. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



בשבוע שעבר שיגר פרקליט המדינה שי ניצן מכתב לחרדי שסיים את לימודיו המשפטיים, והעובד במחלקה למשפט אזרחי, יעוץ וחקיקה במשרד המשפטים.

במכתב כותב ניצן, כי כאשר נכנס לתפקידו ב-2013, החליט לשים דגש על שילוב אוכלוסיות בעלות ייצוג נמוך בשירות הציבורי בכלל ובפרקליטות בפרט. "גם היום, כמו אז, הנני סבור כי הצבת יעד של שילוב מגזרים שכאלה – לרבות החרדים – הינו אחד מיעדינו בשירות הציבורי, כמי שאמונים על בניית אותם 'סדרי עולם אמיתיים של צדק'".

ניצו מוסיף כי "בעבר לא היה כמעט אף עובד חרדי בפרקליטות. כיום, כבר עובדים בפרקליטות 16 חרדים, והיד עוד נטויה" והוסיף כי בפרקליטות "רוצים לראות יותר משפטנים ומשפטניות חרדים מוכשרים מגיעים אלינו".

"שילוב הציבור החרדי בשירות הציבורי הינו צעד חשוב ומרכזי כחלק ממגמת שילוב החרדים בחברה הישראלית. חובה זו מוטלת עלינו, המעסיקים והמנהלים בשירות הציבורי. כיום אני יכול לומר שמדובר לא רק בחובה כי אם בזכות – הזכות לבחור עובדים איכותיים מתוך כלל המגזרים. מעבר לכך, לתפיסתי, שירות ציבורי הכולל בתוכו בנים ובנות של כלל הקבוצות השונות בחברה הישראלית, על מאפייניהן השונים, יהיה טוב יותר, חזק יותר ועשיר יותר בהשקפות ובדעות. אמון הציבור בשירות ציבורי שכזה יתחזק ויתגבר.

"למעשה, זוהי השתלבות שכל הצדדים יצאו נשכרים ממנה. היא תתרום למדינה על-ידי שבירת הקרח והפגת דעות קדומות, ובה בעת תיתן לאותם פרטים את ההזדמנות להיות "סוכני שינוי" - הן בזמן מילוי תפקידם המקצועי והן כשישובו לביתם וישמשו דוגמה לדו-קיום שכולנו מעוניינים ליצור פה.

"אני מקווה כי רבים מבוגרי ובוגרות מחזורך ישתלבו במגזר הציבורי, ובפרקליטות בפרט, כדי להיות שותפים למפעל משמעותי בעיצוב מערכת החוק והצדק במדינה השייכת גם לכם. נשמח לראותכם בין שורותינו".

יצויין כי גם בתחום השופטים יש רצון לשלב לחרדים. שרת המשפטים איילת שקד סיכמה כבר לפני חצי שנה עם נשיאת בית משפט העליון מרים נאור, לקצר את תהליך הכניסה של מועמדים חרדים לשפיטה לאור תת הייצוג במערכת ומתוך רצון לבשר על פתיחת הדלת עבורם לעולם המשפט.

"הבשורה הזו למגזר החרדי היא המשך של המטרה החשובה כל כך לגיוונה של המערכת המשפטית" אמרה שקד, "כך שתייצג את מרחב הגוונים והדעות בציבור הישראלי. לא סביר בעיני שציבור גדול לא יהיה מיוצג כראוי במערכת המשפטית".

בקיץ 2016 אמרה השרה שקד ל'בחדרי חרדים' כי "אפנה לנשיאת בית המשפט העליון מרים נאור כדי לקצר הליכים לחרדים שהגישו מועמדות להתמנות לתפקיד שופט, בסגנון אפליה מתקנת לחרדים בשרות המדינה", זאת מאחר והתהליך הרגיל ארוך ונמשך לפחות שנתיים.

לדברי שקד בתשובה לשאלת כתב 'בחדרי חרדים' עקיבא ווייס, "בשביל למנות שופט צריך שהוא יהיה מתאים, אנחנו לא נמנה מישהו רק בגלל שהוא חרדי. בשופטים אנחנו לא מתפשרים על האיכות. זה לדיראון עולם, זה לשלושים שנה. צריך לחפש עורכי דין חרדים טובים ראויים אשר יוכלו להתמנות לתפקיד. עד עכשיו לא מספיק חרדים הגישו מועמדות לתפקיד". השרה שקד הוסיפה ואמרה ל'בחדרי חרדים' כי "משרד המשפטים זה המשרד עם הכי הרבה עובדים חרדים, אנחנו מתאמצים לקלוט עובדים חרדים".
שי ניצן שילוב חרדים פרקליטות המדינה שופט חרדי פרקליט חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד