כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

שעון הקיץ מגיע • ומתי הוא יסתיים?

משרד הפנים בהודעה רשמית: שעון הקיץ יחל בחצות הלילה שבין חמישי לשישי • השר ישי: "הקמתי לוועדה לבחינת יעילות שעון הקיץ ומשך הפעלתו מבחינה כלכלית וחברתית"

שעון חורף או קיץ? צילום אילוסטרציה
שעון חורף או קיץ? צילום אילוסטרציה



משרד הפנים יצא היום (א) בהודעה רשמית, לפיה יחל שעון הקיץ בישראל בלילה שבין יום חמישי ליום שישי הקרוב - 1.4.2011.

בשעה 2:00 לפנות בוקר, נזיז את שעוננו שעה אחת קדימה - מ-2, ל-3, ונפסיד שעת שינה.

השאלה היותר מעניינת היא שאלת סיומו של שעון הקיץ.

"בהתאם לחוק", אומרים במשרד הפנים, "יסתיים שעון הקיץ ב-ד' תשרי תשע"א (2.10.11) בשעה 2:00 וימשך 185 ימים".

החוק קובע (חוק קביעת הזמן התשס"ה 2005) כי "מדי שנה יחל בישראל שעון הקיץ ביום שישי האחרון, שלפני ה- 2 באפריל בשעה 2:00 ויסתיים ביום ראשון האחרון, שלפני י' בתשרי, בשעה 2:00".

כזכור, מינה שר הפנים, אלי ישי, ועדה ציבורית שתבדוק את משך הפעלת שעון הקיץ. לאור זה דחתה ועדת השרים לענייני חקיקה את מועד הגשת מסקנות הועדה הציבורית לבדיקת משך הפעלת שעון הקיץ ל תחילת מאי 2011 .

"הציבור אוהב את שעון הקיץ וכך גם אני", אמר הבוקר השר ישי, אך מיד הסתייג. "יש לבחון את יעילות שעון הקיץ ומשך הפעלתו מבחינה כלכלית וחברתית בהתחשב במאפיינים הגיאוגרפיים והחברתיים של ישראל. לכן הוקמה על ידי ועדה לבחינת התנאים להפעלת שעון הקיץ בישראל, אשר תגיש את מסקנותיה בנושא לועדת השרים לענייני חקיקה"

אם נשווה לשאר מדינות העולם הרי שגם בארה"ב וגם באירופה החל שעון הקיץ לפנינו, ויסתיים אחרינו. במדינות ערב, אגב, קובעים את שעון הקיץ לפי צום הרמאדן, ויש התוקפים את מדינת ישראל הקובעת את שעונה כמו במדינות בלתי מפותחות.

ועדה מיוחדת

לפני מספר חודשים התעורר פולמוס סביב הנושא. רבים חתמו על עצומה באינטרנט נגד קיצור שעון הקיץ. השר אריאל אטיאס הגיב ואמר כי מבחינתו, שעון הקיץ יכול להימשך כל החורף, וח"כ חיים אמסלם (אז עדיין חלק מתנועת ש"ס) אמר שאין כל רווח לצמים ביום כיפור מהקדמת שעון החורף. גם שר החינוך, גדעון סער, התנגד לדבר והביא כראיה את העובדה שבכל העולם צמים יהודים עם שעון קיץ המופעל ביום כיפור, כך שאין בכך כל בעיה לציבור הצמים.

מי שלחם במרץ בנושא היה ח"כ ניצן הורביץ ממרצ, שמיהר להגיש הצעת חוק להארכת שעון הקיץ. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוביל להחלטתה של וועדת השרים לדחות את ההחלטה בכחודשיים.

ב-23 בפברואר הקים השר ישי ועדה מיוחדת, שבראשה עומד דב קהת, לשעבר מנכ"ל משרד הפנים. ישי ביקש מהוועדה להגיש את מסקנותיה תוך כחודש ימים, אבל קהת ביקש זמן רב יותר ולכן נקבע כי הן תוגשנה ב- 3 במאי, שבוע לאחר חג הפסח.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}