כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ביקור מסחרי: ממשלת קרואטיה בדרכה ארצה

הצוות הקרואטי שיכלול את בכירי הממשל וקבוצת אנשי עסקים יפתח שיתופי פעולה בין חברות ישראליות לקרואטיות • כמו כן, ייבחן שיתוף פעולה ממשלתי עם חברות ישראליות לקראת צירופה של המדינה לאיחוד האירופי

הפרלמנט האירופי. בקרוב חברה חדשה: קרואטיה
הפרלמנט האירופי. בקרוב חברה חדשה: קרואטיה

ראש ממשלת קרואטיה גברת קוסור, סגן ראש הממשלה איוון מילוסביץ', שר הכלכלה דריו פרופיאק ונשיא לשכות המסחר של קרואטיה יגיעו בימים הקרובים לישראל לביקור רשמי.

לאורחים תצטרף משלחת עסקית של בעלי חברות מקרואטיה, והם יקיימו פגישות עם מקבליהם מישראל ויקיימו סמינר עסקי עם חברות ישראליות לבחינת פוטנציאל שיתוף הפעולה בין המדינות.

בעת הביקור, יפגוש שר התמ"ת שלום שמחון את ראש הממשלה גב' קוסור ואת עמיתו הקרואטי ויחד יבחנו דרכים להעמקת שיתוף הפעולה הפורה בין המדינות בתחומי התעשייה, המסחר והמחקר ופיתוח התעשייתי.

השר שמחון מסר כי הוא מייחס חשיבות לחיזוק יחסי הסחר עם קרואטיה הן בגין היקף ומגוון הזדמנויות הסחר עבור חברות ישראליות גם לאור תקציבי הפיתוח מהאיחוד האירופי והן מבחינה מדינית לאור חברותה העתידית באיחוד האירופי.

קרואטיה צפויה להצטרף לאיחוד האירופי כמשקיפים בסוף השנה וכחברים מן המניין בשנת 2013. במסגרת כניסתם לאיחוד, הם צפויים לקבל מעל 2.2 מיליארד יורו לשדרוג והתאמת סקטורים שונים לרמה האירופית (נוהל רגיל למדינות אשר מצטרפות לאיחוד האירופי). הסקטורים בהם יתמקדו ככל הנראה יהיו מים, תשתיות, ביטחון (כאשר הם יהוו את הגבול הדרום מזרחי החדש של האיחוד) וחקלאות. בתחומים אילו יש לישראל הרבה מה להציע, כך שתחומי שיתוף הפעולה הפוטנציאלים הם רבים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}