כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

שאלות בפייסבוק ותשובות בגוגל • מבזק אינטרנט

וואלה נכנעת ועוברת לשירות הפרסומות של גוגל • פייסבוק משיקה אפליקצית שאלות ומרחיבה את פעילותה בישראל • ועוד עולה חדש: שירות התצוגה המקדימה של גוגל

שאלות בפייסבוק ותשובות בגוגל • מבזק אינטרנט
יצחק לב ארי



עוד שבוע סוער עבר על רשת האינטרנט, אספנו לכם את העיקריים שבהם:

וואלה נכנעת ומתחברת לגוגל

בשנת 2004 סירבה וואלה, למה שהגדירה "השתלטות של גוגל על תחום הפרסום באינטרנט", והפעילה מערכת מודעות עצמאית בשם AdVantage, שאיפשרה הטמעת מודעות פרסום ברחבי אתר וואלה, בדומה לשירות האדוורדס מבית גוגל.

לאחר שלאחרונה הודיעה וואלה על סגירת השירות, הסתיימה בסופ"ש חרושת השמועות על השירות שיחליף את שירות המודעות AdVantage, כאשר בצידי הדפים החלו להופיע מודעות גוגל, בכך מצטרפת וואלה למרבית האתרים הגדולים בישראל המשתמשים בשירות המודעות של גוגל.

בנוסף החליפה וואלה את מערכת החיפושים, ועברה ממנוע החיפוש של Yahoo לזה של גוגל. כרגע בחיפושים באתר, מופיעים תוצאות החיפוש של גוגל.

פייסבוק נוחתת בארץ הקודש

לאחר שבסופ"ש הודיעה חברת פייסבוק כי שירות המיקומים יפתח לכלל הגולשים בישראל מיידית, חושף בלוג הטכנלוגיה 'ניוזגיק' כי פייסבוק כבר מחזיקה סניף בישראל.

בצוות שפועל בישראל נמצאים כרגע 3 אנשים, נציג החברה מהמטה בדבלין, ושני ישראלים, שככל הנראה מתמקדים בצייד ראשים, ובגיוס עשרות עובדים לסניף שיפעל בעיקר בתחום המכירות והשיווק.

נכון להיום פייסבוק לא מחזיקה שום חברה הרשומה בישראל, וכל פעילות הפיתוח בחברה מתקיימת רק ממטה החברה.

הפעילות שנחשפה מצטרפת לרכישה של הסטרטאפ הישראלי Snaptu על ידי פייסבוק, וייתכן שבישראל יוקם צוות הפיתוח הראשון של פייסבוק, מחוץ לגבולות ארה"ב.

פייסבוק שאלות?

פייסבוק משיקה מחדש את שירות השאלות (Questions) ובכך מציבה את עצמה כמתחרה עם אתרי השאלות - תשובות.

השירות החדש מאפשר הוספת שאלה, ובדומה להוספת ססטוס היא תופיע בפרופיל האישי, או בדף העסק, כאשר החברים יכולים לענות את תשובותיהם לשאלה.

ההבדלים העיקריים הם בכך, שבניגוד לסטטוס רגיל, על שאלה יכולים לענות גם כאלה שאינם חברים של השואל. התצוגה היא כסקר, כשניתן להצביע ולדרג כל אחת מהתשובות.

התצוגה המקדימה של גוגל מגיעה לעברית

לאחר שבסוף שנת 2010 הושק שירות התצוגה המקדימה בגוגל באנגלית, השבוע נפתח השירות לכלל הגולשים בישראל, ומעתה לחיצה על סמל הזכוכית המגדלת המופיע בצד כל תוצאת חיפוש יציג תמונה מקדימה של הדף.

בתצוגה המציגה צילום מסך של הדף, מופיע במסגרת כתומה תוך הדגשת האזור שבו מופיעה תוצאת החיפוש הרלוונטית. כך יכול הגולש להתרשם מהתוצאה עוד לפני המעבר לדף.

בכך נותנת גוגל דגש חזק על הוויזואליות של הדף, ויוצרת סיבה לבעלי האתרים לוודא כי האתר שומר על סדר ועיצוב נקי וברור, גם בתצוגה המקדימה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}