כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

מצטרפים ל'מחאת הטריפות': חצר הרב אליהו ושייח

"מחללים את עיר הקודש", אומר השייח עבד אל-סלאם מנסרה בראיון ל'בחדרי חרדים' • תלמידי הגר"מ אליהו זצ"ל: "ברקת מפר את כל הבטחותיו לרב. ניאבק" • עסקני הרובע יוצאים למחאה בשטח: "לא פוחדים ממעצרים" • "את הנציגים החרדיים לא מעניין דבר חוץ מכסף"

פרסום חוצות לפסטיבל על חומות ירושלים. צילום: מנדי כץ
פרסום חוצות לפסטיבל על חומות ירושלים. צילום: מנדי כץ



למורת רוחם של רבבות תושבי ירושלים, ייפתח הערב (א) פסטיבל הטריפות בחסות עיריית ירושלים בעיר העתיקה, מרחק הליכה מהמקום המקודש ביותר לעם היהודי.

התחושה הרווחת בבירה כי הנציגים החרדיים לא עשו מספיק כדי למנוע את חילול הקודש. הנציגים, מצידם, מתגוננים כי כל ניסיון לבוא במגעים עם ראש העירייה, ניר ברקת, עלה בתוהו וכי מה עוד יכלו לעשות.

עוד בנושא:
הגר"א נבנצל מזועזע • ראיון בלעדי
"בואו לאכול טריפות בעיר העתיקה" • הרבנים נחרדו • חשיפת 'בחדרי חרדים'

כך או כך, ערב הפסטיבל מצטרפים המוסלמים למחאה ומבקשים מהעירייה "שלא לחלל את עיר הקודש".

השייח עבד אל-סלאם מנאסרה, העומד בראש מסגד בעיר נצרת עילית, מתכוון לפנות בשעות הקרובות לראש עיריית ירושלים ולגורמים פוליטיים נוספים במטרה למחות על קיומו של הפסטיבל.

"הפסטיבל שמתכננת עיריית ירושלים להערב, הוא דבר מביש ", הוא אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים'. "זה כואב לנפש לא רק של היהודים הדתיים אלא גם לנפש שלנו, המוסלמים. העיר ירושלים היא עיר עליונה. אומרים עליה שהיא עיר של שמיים ולא של הארץ.

"לחלק בירות ליד מסגד אל- אקצה זה דבר שאסור שייעשה. שראש העיר יקיים פסטיבל כזה באילת או בהרצליה – לא בעיר הקודש".

בכוונתו לפנות לגורמים במטרה להבהיר להם את המחאה של תושביה המוסלמים של העיר ירושלים. "אני לא מתכוון להרוג אף אחד אלא רק להביע את המחאה שלנו", הוא מסכם בזעם.

תפילה יומית באתרי הפסטיבל

בעוד נשלמות ההכנות של חברת 'אריאל' לפתיחת הפסטיבל, משלימים תושבי הרובע היהודי את הכנותיהם למחאה נגד קיומו של הפסטיבל.

מדי ערב יתכנסו התושבים ויערכו תפילת רבים סמוך לאתרי הפסטיבל. "אנחנו נגיע עד למעצרים במשטרה", אומר אחד מעסקני העיר העתיקה בשיחה ל'בחדרי חרדים'. "נעשה הכל למחות נגד ביזיון עיר הקודש. לתושבים נמאס מהמצב הזה. אסור לתת שהרובע היהודי יהפוך להיות 'כיכר ציון 2'".

האות הראשון למחאה נרשם בליל שבת. מאות תושבים, ובראשם רב העיר העתיקה הגר"א נבנצל, קיימו את תפילת ליל שבת כאות מחאה ברחבת בית הכנסת 'החורבה'.

העסקן מוסיף: "אין לנו מילים לתאר את אכזבתנו מהנציגים הפוליטיים של הציבור החרדי בעירייה ובכנסת. כנראה שלא מעניין אותם שום דבר חוץ מכסף וכסאות".

הוא בוחר לנקוט בשמות: "זה לא מעניין לא את פינדרוס וגם לא את 'יתד נאמן' ו'המודיע'. חבל".

בכוונת תושבי העיר העתיקה לתלות בשעות הקרובות שלטים נגד ראש העיר והנציגים. על אחד השלטים נכתב: "ירושלים היא עיר הקודש ולא עיר הבירה".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בימים האחרונים נכנס אחד מעסקני העיר העתיקה למעונו של הגרי"ש אלישיב – וסיפר לו על ההכנות הנשלמות לפסטיבל. הגרי"ש הביע באוזני הנציג את כאבו - ואמר: "זה חמור מאד. חייבים למחות".

החצר מתפכחת: איפה ההבטחות ואיפה ברקת?

אלא שגל המחאות לא עוצר רק בציבור החרדי.

בחצרו של הגר"מ אליהו זצ"ל, הודיעו היום (א') כי הם יצטרפו להפגנה שתיערך היום בשעה 18:00 (שעת התחלת הפסטיבל), והם יעשו הכל בכדי למנוע האכלת שקצים ורמשים מתושבים ירושלים.

עוזרו האישי של הרב זצ"ל, דוד ואזנה, אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים': "ניר ברקת הגיע לפני הבחירות להתברך אצל הרב כשהוא שכב בבית החולים. הוא הבטיח לשמור על ירושלים. בזכות זה הרב תמך בו.

"אנחנו מסתכלים עליו היום ואיפה הוא ואיפה לשמור על ירושלים? ביום שישי האחרון הוא מנע מעשרות אלפי ילדי תשב"ר ללמוד, בגלל המתרון המטופש שהוא עשה, והיום הוא מאכיל את התושבים בשקצים ורמשים. אנחנו שואלים את עצמנו איפה ההבטחות ואיפה הוא?"

• מה אתם מתכוננים לעשות?

"ניר ברקת הוציא הודעה לכל הכתבים לבוא ולסקר את פתיחת הפסטיבל, הערב (א') בשעה 18:00. אני אהיה שם כנציג של בית הרב למחות על הנעשה. אני קורא לכל מי שיכול להגיע, לבוא ולמנוע את החרפה הזו".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}