כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

מסתמן: הכרעה ב'תיק ליברמן' - השבוע

ידיעות עקשניות: במהלך השבוע צפוי היועץ המשפטי לממשלה להודיע על העמדתו לדין של שר החוץ אביגדור ליברמן בעבירות מרמה, הלבנת הון ושיבוש הליכי משפט

אביגדור ליברמן. צילום: פלאש90
אביגדור ליברמן. צילום: פלאש90

לפי ידיעות עקשניות - המתפרסמות הבוקר (א) ב'מעריב' - במהלך השבוע הקרוב צפוי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, להודיע על העמדתו לדין של שר החוץ אביגדור ליברמן, יו"ר סיעת 'ישראל ביתנו', בעבירות מרמה, הלבנת הון ושיבוש הליכי משפט.

ההעמדה לדין תיעשה לאחר שימוע שייערך לו. אם אכן יורשע ליברמן בעבירות המיוחסות לו, לכאורה, הוא ייאלץ לעזוב את תפקידו, דבר שעלול להשפיע על גורל הקואליציה השברירית של נתניהו.

ההחלטה על העמדתו לדין של השר ליברמן לא התקבלה בקלות. במהלך הדיונים עלו שוב ושוב סימני שאלה, נערכו עוד ועוד בדיקות משפטיות, ורק בסופם של כל אלו יחליט היועץ המשפטי, כפי המסתמן, לשלוח הודעה רשמית לפרקליטו של ליברמן, עו"ד ירון קוסטליץ ממשרד וינרוט, ואחר-כך גם לפרסמה לציבור.

בכל הנוגע לעבירת השוחד - העבירה החמורה ביותר בה נחשד ליברמן, כפי הנראה אין די ראיות להעמידו לדין. עובדה זו לא תפטור אותו מהכורח לפרוש מהממשלה, אך אין ספק כי העבירות בהן יואשם, אם יואשם, הן הרבה פחות חמורות במישור הפלילי ובכל הנוגע לאפשרות של הטלת עונש מאסר.

לא קל היה לפרקליטות לקבל החלטה בעניינו של תיק ליברמן. מדובר בתיק שמאחוריו עומדות ראיות החבויות בעשרות ארגזים, באלפי מסמכים ותדפיסי בנק, חלקן רשומים בשפות זרות.

החקירות כללו גם חיקורי דין רבים, חלקם במדינות זרות. בין השאר, הקשו על החקירה טענותיו של ליברמן בקשר לחיסיון על אלפי מסמכים שנתפסו ברשות פרקליטו, עו"ד יואב מני.

לפני כשנתיים, בקיץ 2009, המליצה המשטרה להעמידו לדין בחדש לשלל העבירות המפורטות לעיל, וכולל עבירת השוחד.

על פי החשד קיבל ליברמן מיליוני דולרים כשוחד מאנשי עסקים דרך חשבונות בנק פיקטיביים בחו"ל. החשד: הכסף מימן קמפיינים פוליטיים, ובתמורה העניק ליברמן קידום לאינטרסים של המשחדים. העבירות הנ"ל בוצעו, לכאורה, בתקופות בהן כיהן ליברמן כשר תשתיות, שר תחבורה ושר לאיומים אסטרטגיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}