כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

המשטרה חוקרת: איך נישאה ילדה חרדית בת 13?

רב בעיר מודיעין עלית הודיע להורים לילדה בת 13 ש'ירדה מהדרך': התיקון שלה - להינשא לבחור בן 16 • בית המשפט הוציא צו מניעה, אך השבוע התקיימה החתונה בחשאי

צילום אילוסטרציה: ישראל ברדוגו
צילום אילוסטרציה: ישראל ברדוגו

משטרת מחוז ש"י תפתח בחקירה פלילית נגד משפחה חרדית ממודיעין עילית ומשפחה נוספת מרחובות על כך שהשיאו השבוע את בתם בת ה-13 עם בחור ישיבה בן 16, בנה של המשפחה מרחובות.

המחזה שנראה מתחת לחופה נראה כלקוח מהצגת ילדים: מתחת לחופה עמדו ילדה תלמידת כיתה ח' בבית הספר 'נתיבות דעת' במודיעין עילית - היא בתפקיד ה'אמא', ובחור ישיבה בן 16 מרחובות - בתפקיד ה'אבא'.

לפני כחודש הודיעה הילדה לחברותיה כי היא עומדת להינשא. החברות לא האמינו, והיא הראתה להן סרטונים משמחת האירוסין, ובהתלהבות ילדותית סיפרה כי הוריה חוגגים בטקס מצומצם, על מנת שלא לעורר עניין.

הכל החל לפני כשנה. הילדה החלה "לסטות מהדרך", וההורים פנו לרב מקומי, בכדי שיורה להם מה לעשות. הרב הודיע להם כי התיקון של הילדה הוא להינשא עם הבחור אותו הכירה.

רבני העיר הביעו מחאה חריפה נגד קיומה של החתונה.

רב העיר, הגר"מ קסלר, החל להפעיל עסקנים בנסיון לבטל את החתונה. הרב הודיע כי אם הרב בהשפעתו פועלים הורי הילדה לא יביא לביטול החתונה, הוא יקרא להחרימו. "אסור לחתן בגיל כזה. הנישואים לא יצליחו", אמר הגר"מ קסלר לעיתון 'הארץ'

תחנת בנימין של המשטרה, בראשות סנ"צ יורם אקוע, הוציאה מבית המשפט צו מניעה לחתונה, שהבהיר להורים משני הצדדים כי אסור להם להשיא את בתם ובנם.

ההורים ניסו לרמות את גורמי הרווחה ואמרו להם כי החתונה בוטלה.

אך ביום ראשון האחרון התקיימה החתונה בהשתתפות רב, שני עדים והורי החתן והכלה.

בעקבות זאת, המשטרה תפתח בחקירה נגד ההורים והרב המחתן, זאת מכיוון שנישואים כאלו מהווים עבירה פלילית שעונשה עד שנתיים מאסר.

מהמועצה המקומית מודיעין עילית נמסר בתגובה ל'הארץ': "בשל שביתת העובדים הסוציאליים לא ניתן להביא תגובה ממחלקת הרווחה".

משפחת הילדה סירבה להגיב, ואת תגובת הרב שהחליט על הנישואים – לא ניתן היה להשיג.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 72 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}