כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

היי-טק כחול לבן - גם באוסטרליה

ההיטק הישראלי מסתער על היבשת החמישית • בכנס בסידני הוצגו פיתוחים ישראלים למערכת הפיננסים המקומית • שליש מהיצוא הישראלי לאוסטרליה הוא טכנולוגיה

הדרך פתוחה ליצוא. כביש בלב אוסטרליה
הדרך פתוחה ליצוא. כביש בלב אוסטרליה

השבוע התקיים אירוע טכנולוגיות מידע לסקטור הפיננסי בסידני שבאוסטרליה. תחת הכותרת- Banking on Israeli IT.

באירוע שערכה הנספחות המסחרית של משרד התמ"ת שבסידני בתיאום עם לשכת המסחר אוסטרליה ישראל, ארגון המחשוב של אוסטרליה ואגודת תעשיית המידע האוסטרלית, השתתפו עשרות נציגי בנקים מובילים, חברות ביטוח, פירמות לראיית חשבון ועוד.

במהלך האירוע הציגו 6 חברות ישראליות את מוצריהן והטכנולוגיות שלהן לתחום הפיננסים והשירותים המקצועיים.

לאחר האירוע נערכו פגישות אישיות בין החברות הישראליות לאוסטרליות לצורכי החלפת מידע ושיתוף פעולה אפשרי.

אהוד גונן, הנספח המסחרי של התמ"ת בסידני מסר כי לאחר המשבר הפיננסי והתמוטטות בנקים רבים בארה"ב ואף באירופה, זרם כסף בין לאומי רב למערכת הבנקאות האוסטרלית שנוהלה (כמו המערכת הישראלית) באופן שמרני ובחשיפה מינימלית לנכסים רעילים ומכשירים פיננסים מורכבים שהיו נפוצים בעיקר בארה"ב.

כתוצאה מכך, 4 מתוך 16 הבנקים הנחשבים כיום לבטוחים ביותר בעולם בדירוג AA ומעלה, ממוקמים באוסטרליה.

"ישראל נחשבת בעשור האחרון למרכז עלייה לרגל של מנהלים טכניים מתחום התקשורת, ואין ספק כי פתיחתו של מרכז המחקר ופתוח של בנק 'ברקליס קפיטל' בישראל, שמה את ישראל על המפה גם עבור תאגידי הענק הבנקאיים הבין לאומיים.

"מנהלים בכירים ממרבית הארגונים הפיננסים בסידני הגיעו לאירוע שערכנו, ואנחנו מרוצים מהעניין שההיי-טק הישראלי מיצר גם בתחום זה", הוסיף גונן.

מדסק אסיה והפסיפיק במינהל לסחר חוץ במשרד התמ"ת נמסר כי היצוא לאוסטרליה עמד בשנת 2010 על 525 מיליון דולר, עליה של 22% לעומת 2009.

"אוסטרליה היא כלכלה מתקדמת מבוססת שירותים וככזו מהווה כר פעילות נרחב לתעשיית ההיי-טק הישראלית. ואכן, כשליש מהיצוא הישראלי לאוסטרליה הינו של מוצרי טכנולוגיה" מסר מנהל הדסק, מר אלעד גוז.

היבוא מאוסטרליה הסתכם ב-2010 בכ- 186 מיליון דולר, עליה של כ- 10% לעומת 2009. בעוד עיקר היצוא לאוסטרליה הינו של מוצרי טכנולוגיה, היבוא מתרכז בעיקרו ביבוא בשר, חומרי גלם, מינרלים ומתכות.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}