כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ההסלמה באשדוד • ויזניץ' נוטשת, פיטסבורג שוקלת

למרות טילי הגראד הנוחתים ליד אשדוד, החליטו מרבית מוסדות התורה להישאר בעיר • בויזניץ' החליטו: מעבירים הישיבה לבני-ברק • בפיטסבורג - שוקלים המשך השהות

חסידות פיטסבורג. עדיין אין החלטה לגבי שבת הקרובה
חסידות פיטסבורג. עדיין אין החלטה לגבי שבת הקרובה

למרות טילי הגראד שנפלו סמוך לאשדוד, מרבית מוסדות התורה ממשיכים לפעול כסדרן.

עוד בנושא:
הסלמה: רקטות גראד נפלו באזור אשדוד ויבנה
פחד באשדוד: מחר ובשישי אין לימודים

האדמו"ר מבעלזא הורה אמש (ד'), כי הלימודים במוסדות החינוך של החסידות בעיר יתקיימו כסדרם, למרות הוראת העיירה. היום (ה') שיחררו את כל התלמידים לביתם, ובחורי הישיבה גדולה עברו ללמוד בבית המדרש הגדול בקרית בעלזא בירושלים.

כך גם ישיבת גרודנא נשארת בעיר, ותלמוד תורה 'מאיר עיני ישראל', כאשר כל כיתה למדה בנפרד בבית כנסת אחר בעיר. כיתות הגן והמכינה לא קיימו לימודים היום.

הישיבות הקטנות 'קדוש יעקב' ונחלת גבריאל' נשארו ללמוד במבניהם כרגיל, ובשבת הקרובה ייצאו בני שיעור ג' לשבת התאחדות בשכונת גרין פארק במודיעין עילית.

בחסידות פיטסבורג עדיין שוקלים את המשך שהותם בעיר לגבי שבת הקרובה, ובחורי הישיבה קטנה השוהים בקראונים עברו ללמוד בבית המדרש הישן.

בתלמוד תורה של החסידות לא מתקיימים לימודים עד ליום ראשון הקרוב, לפי הוראות העירייה.

בישיבה קטנה החסידית הגדולה באשדוד 'טשארנאביל' מתקיימים הלימודים כסדרם, הישיבה נמצאת במבנה מסודר. ובית המדרש של החסידות ישאר לפעול כרגיל, כזכור במלחמת 'עופרת יצוקה' כשהעיר התרוקנה מתושביה האדמו"ר מטשארנאביל נשאר בכל התקופה בעיר.

הרה"צ רבי מנחם מנדל הגר, אב"ד קרית ויז'ניץ, ענה אמש לשאלת חסידיו, מחנכי התלמוד תורה של ויז'ניץ באשדוד, והורה להישאר בעיר. בדבריו אמר כי בזכות האדמו"ר שליט"א ובזכות לימוד שער 'חשבון הנפש' בחובת הלבבות, לא יקרה שום נזק ופגע בעיר.

לעומת זאת בהנהלת חסידות ויז'ניץ הוחלט על העברת הישיבה הקטנה של ויז'ניץ באשדוד לישיבת ויז'ניץ הממוקמת בקריה בבני-ברק, עד להערכת מצב מחודשת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}