כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

משפחת פוגל: היתומים מנסים לחזור לשגרה

הטבח באיתמר • את חג הפורים חגגו בני משפחת פוגל עם הסבים והסבתות בירושלים • הנשיא פרס הגיע לביקור תנחומים • והיכן יגורו וילמדו הילדים?

הנשיא בבית המשפחה. צילום:  יוסף אבי יאיר אנגל
הנשיא בבית המשפחה. צילום: יוסף אבי יאיר אנגל



שבוע וחצי לאחר טבח משפחת פוגל באיתמר, מנסים בני המשפחה לחזור לשיגרה. תמר, רועי וישי - שלושת הילדים שניצלו מהטבח בביתם באיתמר, יעברו להתגורר בבית הסבא והסבתא בירושלים. כך מדווח 'מעריב'.

תמר בת ה-12, רועי בן ה-8, וישי בן השנתיים וחצי יעברו להתגורר בבית הורי אמם בירושלים.

הסבא והסבתא הרב יהודה בן-ישי ואשתו טלי מחפשים עבורם בימים אלה מסגרות לימוד בעיר.

בני המשפחה מתלבטים לגבי המסגרת הלימודית עבור תמר הבכורה, והם שוקלים להשאיר אותה בבית הספר באיתמר שבו למדה לפני הפיגוע.

"אנחנו מתלכדים כמשפחה, מחזקים אחד את השני," אומר יוחאי בן-ישי, אחיה של רותי פוגל הי"ד ל'מעריב'. "דווקא הילדים נותנים לנו המון כוחות".

את חג הפורים שחל בירושלים יום אחרי תום השבעה, ציינו בני המשפחה במשותף. "בערב היה לנו קשה ללכת לבית הכנסת אז עשינו קריאת מגילה בבית", סיפר יוחאי. "קשה להגיד שחגגנו את החג. דיברנו על פורים ועל המצב והתחזקנו אחד מהשני".

צילום:  יוסף אבי יאיר אנגל צילום: צילום: יוסף אבי יאיר אנגל
צילום: יוסף אבי יאיר אנגל


מחכים לתגובה

בני המשפחה ממשיכים לקבל חיבוק חם מאזרחים רבים בישראל שאת חלקם הם כלל לא מכירים. "עם ישראל עדיין ממשיך לתת לנו המון כוח. אנחנו מקבלים פניות בלי הפסקה. אנשים שמתקשרים רוצים לתרום, לעזור, וגם לבוא ואנחנו מרגישים שעוטפים אותנו בהרבה אהבה", אמר יוחאי ל'מעריב'.

"לפני פורים התקשר אלינו אדם ניצול שואה שאנחנו לא מכירים וביקש לבוא אלינו לסעודת פורים. הוא ישב איתנו בסעודה. אין מילים שיכולות לתאר כמה אנחנו מתחזקים מהדברים האלה".

לעומת זאת, יוחאי מעלה טענות על היעדר התגובה של המדינה: "כואב לנו שהמדינה לא הגיבה על האירוע. יש איזו הרגשה שפיגוע כזה הוא חלק מסדר היום. למדינת ישראל יש הרתעה מול מדינות גדולות אבל מול המפגע הבודד פתאום כל ההרתעה שלנו נעלמת. אנחנו צריכים לחזק את ההרתעה הזו. כמובן שצריך לרדוף את הרוצחים הללו עד אחרית ימיהם. אבל אחרי כזה אירוע נורא צריך להבהיר באופן חד משמעי שהמדינה לא עוברת לסדר היום".

"כשספדתי בלוויה אמרתי 'התנערי מעפר, קומי'", אומר יוחאי. "אנחנו חייבים להתנער ולחזק את ההרתעה שלנו. לא יכול להיות שאנשים יכולים בלי פחד לצאת מהבית שלהם ברגל, להיכנס לבית, לרצוח בדקירות משפחה שלמה ולחזור בשלווה למקומם".

הם אנשים שלמדו שנאה

הבוקר (ה) הגיע נשיא המדינה לביקור תנחומים אצל משפחות פוגל ובן ישי. בביקור נכחו ההורים, האחים, והבת תמר.

עם כניסתו אל הבית לחץ הנשיא בחום ובכאב את ידיהם של בני המשפחה ואמר: "הרצח הנתעב של בני משפחתכם, אזרחי המדינה הוא אחד הזוועות הגדולות שהתנסינו בהן. גורמי הביטחון עוסקים בחיפוש נרחב אחרי הרוצחים, כולם מגויסים לשם כך ואין לי ספק שהם יימצאו ויתנו את הדין".

הנשיא פרס הביע את הערכתו לשתי המשפחות. "גידלתם ילדים ונכדים לתפארת ולצד הכבוד יש בי צער עמוק. אני יודע כי אין נחמה נוכח הזוועה, אין נחמה מול רוצחי ילדים, אך גם הרצח הזה לא מרפה את ידינו מלפעול ולתרום למען חוזקה ובטחונה של ישראל".

חיים פוגל, אביו של אהוד ז"ל, אמר לנשיא: "חינכנו את ילדינו על ערכי אהבת התורה, ממלכתיות ודרך ארץ. אך אנו שמים לב לתופעה של החדרת שנאה בלתי רגילה בצד השני, מבלי להיכנס לסוגיות פוליטיות אך בחינוך כשמחדירים שנאה עוד בבתי הספר זו התוצאה. הם רצחו את ילדינו בצורה חייתית אך הם אינם חיות, הם אנשים שלמדו שנאה".

הרב יהודה בן ישי, אמר לנשיא: "ידוע שיש לך זכויות רבות בישראל, חלקן גלויות וחלקן נסתרות.זה נותן לך מעמד וכוח מיוחדים.

"אף אחד לא יכול לדעת מה צפוי לנו ומה עומד לפנינו. במישור הפרטי לא יכולנו לדמיין שיקרה לנו דבר כזה, ובמישור הלאומי והבינלאומי חלים שינויים מידי שעה בשעה. מה שמטריד אותנו זו העמידה שלנו, כי החוסן הלאומי הוא מה שיסייע לנו לעמוד באתגרים. הערכתי מאוד את דבריך כי אתה מכבד אותנו גם אם לעיתים אינך מסכים עם דרכינו וזה הדדי. נוכח האסון הנורא הרגשנו את החיבוק של העם, הרגשנו הזדהות לאומית עמוקה וקיבלנו המוני מכתבים".

בן ישי הוסיף: "אתמול קיבלנו הוכחה נוספת כי אנו נמצאים בשעת מבחן, ולך יש את הכוח תמיד לומר לעם את המילים המלכדות והמחברות, המילים המעודדות שהן מעבר לכל חילוקי דעות. גם אם קיימים חילוקי דעות אסור שיהיו בינינו חילוקי לבבות".

בסיום ביקור התנחומים אמר הנשיא: "מה שקרה באיתמר הפך את כולנו למשפחה אחת בלב ובנפש. מתפקידי לייצג את העם ולא רק את המדינה.

"אני מרגיש כאן בבית ויודע עד כמה קשה לכם וכמה אפסות יש בנחמה שאני יכול להציע לכם. הדבר היחיד שאני יכול להציע מתוקף תפקידי הוא להביע את תודת העם. אנו גאים בכם בחינוך, במסירות ובאמת שלכם. אני רואה את ההשקעה העמוקה והרצינית בילדיכם. זה גם כוחו של העם היהודי".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}