כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

עו"ד ציון אמיר: "אני חושש שקצב יתאבד"

"אחרי הכרעת הדין התגנב ללבי חשש אמיתי שקצב יתאבד", אמר עו"ד אמיר בראיון, "גם היום יש לי לפעמים חשש כזה. אני מקווה שיהיה לו כח". עורך הדין השווה את גזר הדין לצונאמי ביפן

עו"ד אמיר עם משה קצב. צילום: פלאש 90
עו"ד אמיר עם משה קצב. צילום: פלאש 90

המוסף לשבת של 'מעריב' יפרסם מחר ראיון מקיף עם עו"ד ציון אמיר, שייצג את משה קצב במשפטו המתוקשר. הבוקר מתפרסמים קטעים מתוך הראיון, בהם צוטט אמיר כמי שחושש מהתאבדות אפשרית של קצב.

"אחרי הכרעת הדין התגנב ללבי חשש אמיתי שקצב יתאבד", אמר עו"ד אמיר, "גם היום יש לי לפעמים חשש כזה. אני מקווה שיהיה לו כוח להמשיך להיאבק. לפעמים אני מרגיש שהוא עלול להתאבד".

"אני שומע ממנו לעתים דברים של ייאוש גדול, כאילו כלו כל הקיצין, ולפעמים יש לו אמונה שבבית המשפט העליון התוצאה תשתנה", הוא אומר. "ובכל זאת, מקנן בי חשש שהוא לא יוכל לחצות את המפתן שבין חירות לשלילת חירות. אני מתקשה לראות אותו עושה את הצעד הזה פנימה ודלת ברזל כבדה נטרקת אחריו".

"לא ראו עליי כלום", אומר אמיר על ארבע שנים של עבודה בתיק, "אבל כשהשופט קרא אמר את הסיפרה שבע והתכוון לשבע שנות מאסר, הרגשתי כאב עצום, זעם בלתי רגיל ועלבון צורב. הבנתי שאני חי בעולם שמשתנה לגמרי מול עינינו. הצונאמי ורעידות האדמה הן המקבילה בטבע למה שקורה בטבע האדם, לשינוי האדיר שמתחולל בחברה, לרוע ולשינאה ולהעברת הביקורת".

אמיר מספר על התפרצותו של קצב כלפי השופטים, "הוא ישב קפוא פנים, רתוק לכיסאו, והקשיב באיפוק רב לדברים קשים בעיניו, ולא הגיב", מסביר אמיר. "דווקא כשהשופטת יהודית שבח דיברה, הבן שלו ישראל ירד אליו, כרע על ברכיו, התיישב על הרצפה, הניח את ראשו על ברכי אביו, ואז לבו של קצב נשבר. הוא קם על רגליו, חיבק את בנו, בכה ואמר לבית המשפט 'אתם נתתם לשקר לנצח'. זכותו של אדם להטיח את מרי לבו ואפילו על זה ביקרתם אותו. ניצחתם, הבסתם אותו, ריסקתם אותו, ואפילו ברגע הזה לא הייתה לכם טיפת רחמים לאיש שלנו".

"בבית המשפט היו אלפי עדי תביעה וירטואליים שעמדו בכיכרות, בכניסה לבית המשפט, ישבו בפאנלים בערוצי הטלוויזיה. לא היה עיתונאי שלא כתב ופרסם מאמרים בגנותו של קצב כדי לקעקע את דמותו ולהפוך אותו למוקצה.

ניהלנו משפט נגד כולם, והשופטים לא יכלו להתנקות מהזיהום הבלתי סביר הזה. החברה הישראלית נכשלה במבחן החשוב ביותר מאז שנות קיומה במובן של עשיית צדק. משפט השדה עשה את שלו. קצב הגיע לבית המשפט חבול ורצוץ ואשם, תקשורתית וציבורית. אחרי מה שקרה לעולם לא תדעו את האמת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}