כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

גפני נפרד מג'ומס • "אני אוהב אותך"

הכנסת נפרדה היום מהח"כ הפורש חיים (ג'ומס) אורון • ח"כ גפני גנב את ההצגה: "המלחמה בינינו הייתה אמורה לרתק את התקשורת. ואני אומר לכם, כשאני מביט לאחור אני לא זוכר אפילו עימות אחד"

ח"כ פורש, חיים אורון
ח"כ פורש, חיים אורון

קשה היה לראות את יו"ר הכנסת, ראובן רובי ריבלין, מזיל דמעה, ולא להתרגש. אבל מי שמכיר את האיש, ראה אותו כמה וכמה פעמים כשהוא מזיל דמעה באירוע כזה או אחר הנוגע לליבו.

כך קרה היום בלשכתו של היו"ר, כאשר בשעה 10:05 נכנס פנימה חיים (ג'ומס) אורון, יו"ר תנועת מרץ, נושא בידיו את מכתב ההתפטרות. אורון, אגב, ימשיך בתפקידו כיו"ר תנועת מרץ. במקומו בכנסת תיכנס ח"כ זהבה גלאון.

אפילו ח"כ משה גפני התקשה להסתיר את צערו על עזיבת אורון את הכנסת. במהלך נאומו, בטקס הפרידה, העלה זכרונות מרתקים מהימים בהם הגיע לכנסת, אברך צעיר מאופקים, ופגש את ג'ומס.

"היה זה בשלהי שנת תשמ"ט, 1988, כאשר הגענו מספר חברים לכנסת, חלקם עדיין כאן, וביניהם יו"ר הכנסת. הגיע גם חיים אורון, ג'ומס, קיבוצניק רחב כתפיים, עם בלורית גדולה. ואני, אברך צנום מאופקים. עסקנו בנושאים שונים, ייצגנו את שני הקטבים במדינת ישראל. מאז, חלפו 22 שנים.

"המלחמה בינינו הייתה אמורה לרתק את התקשורת. ואני אומר לכם, כשאני מביט לאחור אני לא זוכר אפילו עימות אחד. תהום אידיאולוגית פעורה בינינו, אבל מעולם לא קראתי לעברו 'אתם הקיבוצניקים', והוא לא קרא לעברי 'אתם החרדים'. אילו הדבר היה קורה, היינו זוכים לכותרות ענק בעיתונות, אבל זה לא קרה.

"התקשורת לא תמיד מציגה את העבודה האמיתית שלנו. אני עובד קשה, אבל בסוף מצביעים לש"ס... אם היינו רבים, התקשורת הייתה מציגה זאת, אבל אנחנו לא".

"למה, ככה עושים בש"ס?" - נשמע קול מכיוון ספסלי האופוזיציה.

"אנחנו לא נפרדים היום מש"ס", השיב לו גפני.

"חבל שכך", נשמע עוד קול...

"אני, ג'ומס, תאמין לי, לא אצביע למרץ. אבל אני אוהב אותך", סיים גפני.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}