כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

מגיבים לירי בדרום? נתניהו: "יימשך זמן מסויים"

נתניהו בכנסת: "יתכן שהדבר יהיה כרוך בחילופי מהלומות, ויתכן שיימשך פרק זמן מסוים אבל אנחנו נחושים מאוד לפגוע בגורמי הטרור" • לבני: "ודאי שצריך להגיב"

צילום ארכיון: יעקב כהן
צילום ארכיון: יעקב כהן

ההסלמה בדרום גוררת תגובות מכל קצוות הפוליטית. אך בעוד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, רומז על תגובות ממושכות, איטיות, מדורגות, מנסה 'קדימה' לרמוז על צורך בפעולה צבאית נרחבת ורצינית.

במהלך נאומו בטקס הפרידה מהח"כ הפורש, יו"ר תנועת מרץ, חיים אורון, אמר נתניהו: "זהו יום רוחש ועמוס אירועים. צה"ל פועל ויפעל נגד ארגוני הטרור בעזה. אנחנו נגן בתקיפות ובנחישות על אזרחינו".

לדבריו, "שום מדינה לא הייתה מוכנה לספוג ירי טילים מתמשך על עריה ואזרחיה. וכמובן, שמדינת ישראל אינה מוכנה לספוג זאת".

אבל אם חשבתם שראש הממשלה יכין את העם למתקפה מסיבית בדרום, הרי שהוא מיהר להבהיר את דבריו. "יתכן שהדבר יהיה כרוך בחילופי מהלומות, ויתכן שיימשך פרק זמן מסוים. אבל אנחנו נחושים מאוד לפגוע בגורמי הטרור ולמנוע מהם את היכולת לפגוע באזרחינו".

וכך, בעוד קדימה מאותתת אל תמיכה בכל הנוגע לפגיעה במי שמנסים לפגוע בתושבי הדרום, תוך המשך, כמובן, של תהליך שלום מאורגן וממוסד, מדבר נתניהו על "חילופי מהלומות" ועל כך שייתכן שהם יימשכו "פרק זמן מסויים".

"וודאי שצריך להגיב", אמרה יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, בנאומה בטקס הפרידה לאורון. "אבל מהצד השני של המשוואה צריך להגיע לסיומו של הסכסוך", הדגישה.

אגב, למרות האירועים הקשים בדרום, טס הערב נתניהו למוסקבה לסדרת פגישות עם ראשי השלטון הרוסי, כמתוכנן.
,
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}