כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

טרם שקעה השמש: דנקנר יציל את 'מעריב'

רגע לפני קריסת העיתון, הודיע הטייקון: ארכוש למעלה מ-50% מהעיתון תמורת כ-140 מיליון שקל • נמרודי: "נוחי קיים דברי חז"ל 'במקום שאין אנשים - היה אתה איש'"

בקרוב תקראו לו מו"ל. דנקנר
בקרוב תקראו לו מו"ל. דנקנר

עיתון 'מעריב' שנקלע בתקופה האחרונה לקשיים כלכליים חמורים, ביצע סדרה של קיצוצים ואף עמד בפני פשיטת רגל וסגירה. הבוקר הוא ניצל – לפחות זמנית – והוא יעבור לשליטתו של איש העסקים נוחי דנקנר.

זקי רכיב, מי שנכנס כמשקיע לפני תקופה קצרה לעיתון והודיע בשבוע שעבר כי לא יטול על עצמו את כל היקף חובותיו של העיתון, קיים מגעים עם דיסקונט השקעות מקבוצת IDB שבשליטת דנקנר, כאשר על פי הסיכומים המתגבשים תרכוש IDB את השליטה ב'מעריב' תמורת 140 מיליון שקל.

בכך נכנס דנקנר - שהופיע רק לאחרונה ברשימת עשירי עולם של מגזין 'פורבס' עם הון מוערך של כמיליארד דולר, לתחום התקשורת, והצטרף לטייקונים אחרים שכבר עשו זאת לפניו במגוון ערוצי תקשורת שונים.

דיסקונט השקעות תזרים 120 מיליון שקל ל'מעריב' ועוד כ-20 מיליון שקל מימון מיידי, דנקנר יקבל בתמורה למעלה מ-50% ממניות 'מעריב' כאשר בין השאר יקבל גם נתח מחלקו של זקי רכיב, אך טרם ידועה חלוקת הנתחים המחודשת שתתבצע בעיתון.

כיום נשלט העיתון בידי עופר נמרודי באמצעות החברה להכשרת היישוב עם 43%. זכי רכיב מחזיק כ-30% מהבעלות וכ-20% נמצאים בשליטתו של ולדימיר גוז'ינסקי.

בכך תפתר לפחות באופן זמני גם בעיית החוב של 'מעריב' לבנק הפועלים בהיקף של מעל 100 מיליון שקל, כאשר הבנק הודיע בשבועות האחרונים כי הוא דורש פירעון מיידי לחוב.

עופר נמרודי הגיב על עסקת הרכישה כי "ההחלטה של נוחי דנקנר להשקיע במעריב היא החלטה חשובה מאין כמוה, ההשקעה של דיסקונט השקעות עתידה לשנות את מפת התקשורת בישראל שינוי חיובי ומשמעותי ביותר. נוחי יציל את חופש הביטוי, שעשוי היה לאבד קול חשוב אם מעריב חס וחלילה היה נכנס לסחרור עסקי. וכמו כן יאפשר את המשכו של השיח הציבורי, כשהוא מאוזן וחף מנטייה מפלגתית ומאג'נדה פוליטית".

נמרודי הוסיף "ההשקעה של דיסקונט השקעות עתידה להציל 2,000 מקומות עבודה ותביא לפיתוחו של העיתון, להגדלתו וליצירת פלטפורמות מודפסות ואלקטרוניות נוספות. אני מברך אותו על הראייה הרחבה שלו, על נחישותו כאיש חזון ומעשה. מתקיים בו הפסוק של חז"ל 'במקום שאין אנשים - היה איש'. מעריב ואני גם חבים תודות לד"ר זקי רכיב על השקעתו הגדולה, על פעילותו החשובה ועל התנהלותו הג'נטלמנית. אני מאחל לכולנו הצלחה רבה בהמשך".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}