כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

אל על תחכיר מטוסים בשבת • ועד השבת: "בעיה קשה"

סאן דור - חברת הבת של אל על שטסה בשבתות, עומדת להיסגר, וב'אל על' מצאו פתרון יצירתי: השכרת מטוסים לארקיע וישראייר • ועדת הרבנים: "הם צריכים להיות משוגעים"

אל על תחכיר מטוסים בשבת • ועד השבת: "בעיה קשה"
חברת אל על

הידיעה הבאה לא הייתה מושכת תשומת לב, אילולא היה בה חומר נפץ שעלול להבעיר את היחסים העדינים בין חברת אל על לציבור החרדי. ידיעה שהתפרסמה בכלי התקשורת הכלכליים מדווחת, כי מטוסים של חברת התעופה אל-על יוחכרו, כולל אנשי הצוות, לחברות ארקיע או ישראייר, וזאת במטרה לפתור את בעיית הטסתם של נוסעי חברת סאן-דור, שהודיעה כי ב-1 באפריל תפסיק את פעילותה בטיסות שכר.

חברת אל על הגיעה להסכמות עם 'ועדת הרבנים לענייני שבת', כי חברת אל על לא תטוס בשבתות ובמועדים, ותבצע את טיסותיה רק באמצעות חברת הבת – סאן דור.

עד היום, נוסעים שהזמינו כרטיסי טיסה בחברת אל על לטיסות בשבתות ובחגים, נהנו משירות חברת סאן דור, חברת בת של אל על, ששימשה כתגבור לחברה באותם מועדים.

ב-1 באפריל תפסיק סאן דור את פעילותה, בשל בעיות טכניות בנמלי התעופה באירופה, ואל על נמצאת בתקופה האחרונה במשא-ומתן עם החברות, כדי למצוא פיתרון לנוסעים שהזמינו דרכה טיסות בשבתות ובחגים.

הפתרון כרוך בחילול שבת קבוע של חברות התעופה ישראייר וארקיע, וועדת הרבנים הודיעה כי תעשה הכל בכדי למנוע את ההסכם המתגבש.

לפי הפתרון, הטיסות יתבצעו על-ידי ישראייר וארקיע, אך את השירותים הכוללים אנשי צוות, טייסים, דיילים ודיילות - תספק חברת אל על.

סאן דור, שתפסיק את פעילותה, השתמשה עד כה בשלושה מטוסי בואינג מדגם 757 שחכרה מאל על מידי שבת.

בוועדה למען השבת כבר שולפים חרבות ומפשילים שרוולים.

גורם בוועדה אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "לא שמענו על זה עדיין בצורה רשמית. הכל דיווחים בתקשורת. אם זאת תהיה החלטה רצינית, אנחנו ניכנס לעובי העניין ונתייעץ עם גדולי ישראל בעניין.

"בהחלט ניתן לומר שאם המהלך ייצא לפועל, לחברת אל-על תהיה בעיה קשה. אבל אני לא חושב שזאת המטרה שלהם, כי הציבור החרדי אוהד אותם והם צריכים להיות משוגעים בשביל לקבל החלטה כזאת".

מישראייר ומארקיע נמסר בתגובה: "בשלב זה לא נעשתה כל פנייה בנושא. אם תהיה כזו, נעשה כל מאמץ לסייע לסאן דור ונשקול בחיוב שיתוף פעולה עם אל על".

הפסקת פעילותה של חברת סאן-דור היא בעקבות החלטתו של מנהל רת"א, גיורא רום, לשלול את רישיון ההפעלה המבצעי של חברת סאן דור החל מ-1 באפריל השנה, בשל "אי עמידתה בתקנות הישראליות והסטנדרטים הבינלאומיים הנדרשים מחברות התעופה הישראליות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}