כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

שלושת ה'שנוררים' התגלו כגויים שהתחפשו

'ועמי הארץ מתייהדים', גירסת 2011: שלושה צעירים גויים שמעו על מצוות היום בפורים, התחפשו לחסידים, נכנסו לבתי גבירים, קיבלו נדבות וגנבו חפצים • איך הם נלכדו?

אוספים צדקה. תמונת אילוסטרציה
אוספים צדקה. תמונת אילוסטרציה

תחפושת, כך מתברר, היא לא תמיד רק כדי לחגוג: שלושה צעירים גויים שהתוודעו למנהגי היהודים, התחפשו בפורים לחסידים, נכנסו לבתי חרדים המתגוררים במונסי, אכלו ושתו כיד המלך, קבלו כסף - וגם גנבו מכל הבא ליד.

חברי ארגון 'השומרים' לכדו בפורים שלושה צעירים גויים, שהתחפשו לחסידים, ובמסווה זה הצליחו להיכנס לבתי גבירים, לאכול ולשתות ולקבל כסף.

בחקירתם הודו השלושה, כי חבר יהודי סיפר להם על ההתנהלות של פורים, ועל הכלל ש"כל הפושט יד נותנים לו" - החליטו להתחפש לחרדים, ולהזדנב אחר מיניבוס של חברי ת"ת של אחת הישיבות.

בהמולת הפורים איש לא הבחין בהם וכך הצליחו הצעירים הגויים להיכנס לבתים, לסחוב כלי כסף וזהב שהיו על השולחן - זאת בנוסף למתת היד הנדיבה שקבלו מבעל הבית.

ה'חסידים בתחפושת' לא היו נלכדים לעולם, לולא עינו החדה של אחד מבעלי הבתים, שהגיש כוס יין לאחד הצעירים, והזכיר לו לעשות ברכה. הגוי מיהר לשתות ללא ברכה. כשבעל הבית שאל לשמו באנגלית, התבלבל הצעיר הגוי והחל לנוס מהמקום - ובעקבותיו שני חבריו.

בני הבית מיהרו ללכוד את הצעירים הגויים, והזמינו את חברי ארגון 'השומרים'. אלה אחזו בגנבים, והזעיקו את המשטרה.

במכוניתם של הגנבים נמצאו גביעים, חלקי סכו"ם מכסף, מלחייה מכסף ועוד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}