כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

קדאפי מת? כנראה שלא; הופעה ראשונה אחרי המתקפה

אחרי שמועות על מצבו, הטלוויזיה הממלכתית בלוב העבירה נאום של קדאפי, מול קהל משולהב • "בטווח הזמן המיידי ננצח אותם. גם בטווח הארוך, אנחנו ננצח אותם"

מועמר קדאפי
מועמר קדאפי

במשך מספר ימים דיווחה התקשורת באי וודאות לגבי מיקומו ומצבו של נשיא מדינת לוב, מועמר קדאפי. הלילה (ד') שידרה הטלוויזיה הממלכתית במדינה נאום שלו מול קהל משולהב ממעונו בטריפולי.

הנאום היה קצר, כאשר למעשה זו הופעתו הראשונה של קדאפי מזה שבוע לאחר אי הוודאות לגבי מצבו. בימים האחרונים דווח בכמה כלי תקשורת על כך שקדאפי נפגע ומצבו הרפואי לא טוב, לאחר ההתקפה של בעלות הברית לפני מספר ימים על מתחם הארמון שלו בבאב אל עזיזיה.

קדאפי תקף בנאומו את כוחות בעלות הברית והבטיח: "בטווח הזמן המיידי, אנחנו ננצח אותם. גם בטווח הארוך, אנחנו ננצח אותם".

בתוך כך, חמיס קדאפי בן ה-32 בנו השישי של מנהיג לוב ומפקדה של הבריגדה ה-32 של הצבא נפגע אנושות כאשר טייס ריסק את מטוסו. היום הוא מת מפצעיו.

למרות זאת בממשלת לוב מכחישים בתוקף את מותו של חמיס ואמרו כי מדובר "בפיסת חדשות שטותית".

מוקדם יותר באותו יום הפציצו מטוסי הקואליציה הבינלאומית את באב אל-עזיזיה בטריפולי. לפי הדיווחים, חלקים במתחם הוחרבו לחלוטין.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס הלילה לאירועים בלוב בראיון לרשת CNN. לדבריו, נשיא לוב, מועמר קדאפי, "עשוי לרבוץ ולהתמיד בעמדתו למרות שהוא כבר נמצא תחת התקפה בינלאומית, תחת חרם אווירי - ולמרות שכוחותיו ניזוקו קשות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}