כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

פורים תשע"א • "שעה וחצי עמדנו וחיכינו לאוטובוס"

הצד הפחות שמח של יום הפורים: תחנות עמוסות נוסעים, תורי ענק ואוטובוסים שבוששו מלהגיע • פורים תשע"א: הקריסה הגדולה של שירותי התחבורה הציבורית • ויש תמונות

המונים בתחנות בפורים, צילום עוזי ברק
המונים בתחנות בפורים, צילום עוזי ברק

ימי הפורים הם ימי שמחה, אך יחד עם זאת יש בהם גם הרבה אי נוחות לנוסעים בתחבורה הציבורית. במהלך ימי הפורים, מיום שישי ועד יום שני בערב, קרסה התחבורה הציבורית בבני-ברק, ירושלים וערים חרדיות אחרות.

תלונות רבות הגיעו למערכת 'בחדרי חרדים' מאז תום ימי הפורים. כך, למשל, נאלצו נוסעים רבים להמתין זמן ממושך בתחנות בני-ברק, במהלך שעות היום. כך גם הממתינים בירושלים שחפצו להגיע לבני-ברק. מריכוזים חרדים אחרים הגיעו תלונות על כך, שמספר אוטובוסים במהלך היום כלל לא הופיעו, ובשעות בהן לא היה לחץ היו מספר אוטובוסים ריקים.

כן נרשמה מהומה לא קטנה בתחנת האוטובוס בהר החוצבים בירושלים, אשר אילצה את המשטרה להתערב, לאחר שהתפתחה אלימות פיזית בין הנוסעים על רקע ויכוח עם הנהג. בבני-ברק הורדו עשרות נוסעים מאוטובוס, לאחר שהנהג טען כי העומס גדול מידי וכי אינו יכול להמשיך בנסיעה.

יצחק דוד, תושב ירושלים, שהגיע בפורים דפרזות לעיר בני ברק, מספר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "חיכנו לאוטובוס במשך שעה וחצי. האוטובוסים היו מלאים, והיה נראה כי הסדר וחברת 'אגד' רחוקים כמרחק מזרח ממערב. "הילדים סבלו במשך כל הזמן, וכאשר הגענו לירושלים, בנסיעה שערכה לא פחות משעתיים וחצי, הם כבר היו רדומים לגמרי".


בחברת 'אגד' לא דוחים את הטענות. יצחק רודיך, יועץ 'אגד' למגזר החרדי, אומר ל'בחדרי חרדים', כי יש לזכור כי החברה הפעילה במהלך ימי הפורים 4000 נסיעות. "אכן היו מקומות בהם נרשמו אוטובוסים שלא הגיעו או מקרים שאוטובוסים הגיעו בכמות מיותרת", מודה רודיך. "השתדלנו לתגבר את מערך הנסיעות כמה שניתן. האוטובוסים שהתעכבו או שהיה נראה כי לא הגיעו בזמן, אלו היו אוטובוסים שנתקעו בגלל הפקקים הבלתי נסבלים באזור ירושלים ובני-ברק בעיקר. "יש מה לתקן ומה לשפר. אבל צריך לקחת את הדברים בפרופורציה ולראות את הדברים בהיבט הכללי שבסך הכל היה מצוין. "התלונות הגיעו לאוזננו וכבר היום ערכה החברה פגישה מיוחדת בעניין, כדי שכבר בשנה הבאה יהיה טוב יותר מהשנה הזאת. צריך להבין שפורים זהו יום שהתחבורה לא זורמת כסדרה".


 









































 
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}