כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

פאניקה בדרום • רקטות נחתו בסמוך לאשדוד • אשה נפטרה מחרדה

לראשונה מאז 'עופרת יצוקה' רקטות שנורו מרצועת עזה, נחתו בסמוך לאשדוד • תושבת העיר - נפטרה מאירוע לבבי, כתוצאה מנפילת רקטה בסמוך לעיר • אברהם קאהן, חרדי תושב אשדוד: "נכנסתי עם כל המשפחה לחדר הממוגן. הילדים בפאניקה מוחלטת" • פיקוד הדרום באזהרה לתושבי עוטף עזה

רקטה לפני שיגורה, צילום ארכיון
רקטה לפני שיגורה, צילום ארכיון



לראשונה מאז "עופרת יצוקה", רקטת גראד נחתה דרומית לאשדוד.

אזעקת צבע אדום נשמעה הלילה (ג) סמוך לחצות בעיר אשדוד. לאחר זמן קצר, נשמע פיצוץ מחוץ לעיר. רקטת גראד נחתה בשטח פתוח דרומית לעיר. פיצוץ נוסף נשמע באיזור כרמיה. בשתי הנפילות לא דווח על נפגעים.

"זה החזיר אותנו אחורה ל'עופרת יצוקה'", מספר אברהם קאהן, תושב אשדוד. "אנחנו לא רגילים לשמוע אזעקות בשעות מאוחרות כאלה. הצצתי מהחלון וראיתי אנשים מבוהלים ורצים ברחובות.

"נכנסנו כל המשפחה לחדר הממוגן ואחרי 3 דקות יצאנו. הילדים היו בטראומה ולא הבינו מה קורה. אומרים שהמצב הנוכחי יימשך שבועיים. זה מאד מרתיע ומפחיד אותנו".

בשעות הערב פירסם פיקוד הדרום אזהרה לכל היישובים ברדיוס של 7 ק"מ מרצועת עזה וקרא לשהות בקרבת המרחבים המוגנים, זאת בעקבות ההסלמה בדרום.

כשעה לאחר הירי לעבר אשדוד כלי טיס של חיל-האוויר תקפו מחבל בצפון רצועת עזה, במרחב ממנו בוצע ירי גראד לכיוון העיר אשדוד. זוהתה פגיעה. הפלסטינים מדווחים על מחבל מ"פלוגות אל-קודס", הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, נהרג ושלושה נוספים נפצעו.

למגן דוד אדום דווח על אשה ברחוב קרן היסוד שחשה כאבים בחזה בעקבות האזעקה שנשמעה בעיר, כוננים שהגיעו למקום מצאו את החולה כשהיא מחוסרת הכרה והחלו בפעלות החייאה ממושכות, שבסופן נקבע מותה.

מקרה נוסף של פציעה נרשם בעקבות הבהלה מהאזעקה, אשה שהייתה בחדר מדרגות נפלה ושברה את רגלה, פונתה עם שבר פתוח לבית החולים.

צה"ל בהודעת התנצלות

במהלך היום נרשמו חילופי אש קשים ברצועת עזה. בעקבות ירי פצצות מרגמה לעבר יישובי הדרום, השיב צה"ל בירי ארטילרי שגרם למותם של ארבעה מחבלים, ובהם שני ילדים ולפציעתם של חמישה אנשים.

זמן קצר לאחר הירי, שוגרה רקטת גראד מצפון רצועת עזה לכיוון אשקלון ונפלה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון.

צה"ל הגיב כי הוא מצר על הפגיעה בבלתי מעורבים אך חוזר ומדגיש כי ארגון הטרור חמאס הוא שבוחר לפעול מלב האוכלוסייה האזרחית ומשתמש בה כ"מגן אנושי". בשלב זה, נסיבות האירוע מתוחקרות.

מוקדם יותר היום סיכל כוח צה"ל ירי על כוחותינו, כשזיהה בשעות הבוקר חוליית מחבלים אשר עסקה בהכנות לירי טיל נגד טנקים לעבר כוח צה"ל בצפון רצועת עזה. הכוח ביצע ירי לעבר החוליה וזוהתה פגיעה. הפלסטינים דיווחו כי במהלך ההפצצה נהרגו שלושה אנשי הג'יהאד האיסלאמי.

ביממה האחרונה ערך חיל האוויר שתי תקיפות נרחבות בגזרת רצועת עזה, זאת בתגובה להמשך פעילות הטרור של חמאס. כלי טיס של חיל האוויר תקפו הלילה שתי מנהרות הברחה ברצועת עזה, שני אתרים לאכסון וייצור אמצעי לחימה ושני מוקדי טרור נוספים ברצועה. זוהו פגיעות מדויקות במטרות וכל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם.

אמש, בתקיפה נוספת, הותקפה מנהרת טרור ומספר פעילים המשויכים לארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. מנהרות הטרור נועדו לחדירת מחבלים לשטח מדינת ישראל ולביצוע פיגועי טרור כנגד אזרחים ישראלים וחיילי צה"ל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}