כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"לא נשלים עם חוקי סיוע שלא כוללים חרדים"

ח"כ אחמד טיבי ביקש להגיש חוק שיסייע לתעסוקת ערבים - ח"כ אייכלר התנגד • אייכלר: "כל חוק שיקדם מגזר בלי לכלול את הציבור החרדי, ניאבק נגדו בכל האמצעים"

ניאבק בכל האמצעים הפרלמנטריים. ח"כ ישראל אייכלר. צילום: יעקב כהן
ניאבק בכל האמצעים הפרלמנטריים. ח"כ ישראל אייכלר. צילום: יעקב כהן

מאז החל ח"כ ישראל איכלר לכהן כח"כ הוא אינו חדל מלהתבונן במשקפת בחוקים השונים העוברים את שולחנות הוועדות השונות, במגמה לתור אחר אפליה כזו או אחרת של המגזר החרדי.

הבוקר (ג) זה קרה בוועדת הכנסת: ח"כ אחמד טיבי הגיש חוק נחמד בהחלט, תחת הכותרת: "חוק שוויון הזדמנויות בעבודה - נציג האוכלוסיה הערבית".

ובאמת, מה רע בכך? אין ספק ששוויון צריך להתקיים במדינת ישראל.

אלא שאז ביקש אייכלר את רשות הדיבור: "לא נרשה להדיר את הציבור החרדי מחוקי עיגון זכויות המגזרים", אמר, והביא לדחיית ההצעה עד שהממשלה תכלול בחוק גם חרדים, עולים חדשים, עולים מאתיופיה ועוד.

אייכלר בהחלט הסכים לתמוך בהצעה לכלול ערבים בוועדה המייעצת לשר התעסוקה, לשם יצירת "שוויון הזדמנויות בעבודה", ובלבד, שגם ייצוג המגזר החרדי יעוגן בחוק.

ח"כ טיבי, מצידו, הסכים לשלב גם חרדים בוועדה, אך דרש להגיש לשם כך חוק נפרד.

ח"כ משה מטלון מ'ישראל ביתנו' החליט, בסופו של דבר, לדחות את ההצבעה, עד שהממשלה תביא רשימה שתכלול את כל המגזרים יחד.

"זאת שליחותנו בוועדות הכנסת. לעשות ככל יכולתנו למנוע חקיקה שתקדם מגזרים אחרים, כמו ערבים, נשים, אתיופים ונכים ולא תכלול את הציבור החרדי", אמר ח"כ אייכלר מיד לאחר הדיון.

"בשנים האחרונות התקדמו מאוד החוקים הדואגים לנכים, לנשים לערבים ואתיופים, ציבורים מהם התעלמו ממשלות ישראל לדורותיהם. הגיע הזמן שיבינו גם בכנסת וגם בממשלה, כי לא נשלים אם הדרת הציבורי החרדי וכל חוק שלא יכלול את הציבור החרדי, ניאבק נגדו בכל האמצעים הפרלמנטריים העומדים לרשותנו", אמר ח"כ אייכלר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}