י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

הוועדה לקידום מעמד האישה שיבחה את פרוייקט הדרייב הנשי

בדיון מיוחד בכנסת, בהשתתפות אור ירוק, אמרה ח"כ ציפי חוטובלי ליעל גרינשפן, אחותה של שחר: "את מודל למישהי שלא שותקת ולא מוכנה לקבל עוול". ורדה לבנון מעמותת "אור ירוק": "מה שדחוף לנו זה להציל נפגעים"

הוועדה לקידום מעמד האישה שיבחה את פרוייקט הדרייב הנשי
יעקב נחומי

"המאבק שהתחלתי בו מרגע ששמעתי את פסק הדין שניתן לנהג השיכור שדרס את אחותי, הוא בשביל אחותי", אמרה היום יעל גרינשפן, שאחותה שחר נפגעה קשות בתאונת דרכים, בדיון שהתקיים בוועדה לקידום מעמד האישה.

הוועדה קיימה ישיבה חגיגית מיוחדת בהשתתפות עמותת "אור ירוק", בה הוצג פרויקט הדרייב הנשי – פרויקט להעצמת נשים צעירות והכשרתן כמדריכות ומשפיעות על נהיגת הסובבים אותן. "מערכת המשפט בחרה להקל ראש בעונשו של הנהג הדורס", אמרה יעל גרינשפן, "אחותי היום בת 13 והוא הרס לה את החיים. המאבק שלי הוא בשם הקורבנות העתידיים".

"הבעיה החמורה היא שעסקאות טיעון מאושרות ללא התייעצות עם המשפחה", אמרה יו"ר הוועדה ציפי חוטובלי, "מערכת משפט שנוהגת בצדק צריכה לחלחל לכל המערכות. צדק מושג על ידי הענשתו של האשם. אם לא נעניש בחומרה עברייני תעבורה, נתמרץ עבריינות תנועה שקוטלת חיי אדם". יו"ר הוועדה ציפי חוטובלי קמה ממקומה ואימצה אל ליבה את יעל גרינשפן: "את מודל למישהי שלא שותקת, שלא מוכנה לקבל עסקת טיעון מבישה. טלטלת את כל המערכות – את בתי המשפט ואת התקשורת שנתנה לך את היכולת לזעוק. זוהי מנהיגות אמיתית". חוטובלי הסבירה שארחה את עמותת אור ירוק בוועדה כי "לוועדה לקידום מעמד האישה יש אחריות לכל תחומי החיים". "יש לעודד נשים לנהוג יותר, להיות אקטיביות. הן נהגות יותר זהירות, גורמות לפחות תאונות דרכים קטלניות, ולכן חשוב שהן ינהגו יותר".

העיתונאית בילי מוסקונה לרמן אמרה: "נשים עובדות כפול, בעולם העבודה וגם בבית, ועכשיו נהיה גם נהגות. גם מפילים עלינו את תפקיד המבוגר האחראי, והגברים ימשיכו להיות הילדים שמותר להם הכל. נכון, הגבר אגרסיבי יותר בכביש ושתוי יותר. גברים רואים בנהיגה ביטוי לגבריות. הם מוצאים בה ריגוש, שהסובלימציה שלו היא תוקפנות. אני מציעה להוסיף לפרויקט של אור ירוק, שמכשיר נשים להשפיע על נהיגת הסובבים אותן, גם גברים. אחרת אנחנו משעתקים אי-פמיניזם. אנחנו האחראיות ומי שנשאר ילד נשאר ילד, כי האישה-האם שוב לקחה על עצמה את האחריות".

"מה שדחוף לנו זה להציל נפגעים", אמרה ורדה לבנון מעמותת "אור ירוק". "יש לזה מחיר חברתי," אמרה בילי מוסקונה לרמן "אני בעד ה"דרייב הנשי", אבל ממליצה להוסיף לו קבוצות גברים, במיוחד גברים צעירים".

בדיון השתתפו גם מדריכות צעירות שעברו את קורס ההכשרה של עמותת "אור ירוק" בו מלמדים את הצעירות טכניקות שכנוע והתערבות אותן הן נוקטות בכל עת שהן עדות לנהיגה לא זהירה. הן מעירות לנהגים במגמה לשנות התנהגות ולעבור לנהיגה זהירה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}