כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הרב עמאר למען מסלולי השקעה כשרים

הראשל"צ קיבל בברכה את נציגי 'אקסלנס' שבאו לעדכן אותו על המסלולים הכשרים להשקעה, בהם המשקיע אינו מעורב בחששות ריבית וחילולי שבת

השבוע התקבלו ראשי בית ההשקעות 'אקסלנס נשואה' בלשכתו של הרב הראשי לישראל הרה"ג שלמה עמאר – לשם קבלת ברכה מהרב על פעילותם הענפה להכשרת מסלולי השקעה כשרים לציבור שומר המצוות, ולחתימה על היתר עסקה.

אל בית הרב הגיעו בין השאר מאיר מזוז מנכ"ל קרנות הנאמנות באקסלנס נשואה, שמקדם את נושא הקרנות הכשרות, וכן צחי קורן מנכ"ל החברה לניהול תיקי השקעות באקסלנס, שמפעילה מסלולי ניהול תיקי השקעות כשרים.

הראשון לציון הרה"ג שלמה עמאר שליט"א, ברך את נציגי אקסלנס על כך שהם מפעילים מסלולי השקעה כשרים שאין בהם חשש לחילול שבת, ואין חשש לאיסורי כשרות, איסורי ריבית ח"ו ועוד בעיות שונות, בנוסף העניק הרב עמאר לבית ההשקעות היתר עסקה של הרבנות הראשית לישראל.

כבר תקופה ארוכה שרבים מגדולי ישראל שליט"א מעוררים את הציבור לנושא כאוב זה, בו תיקי השקעות רבים מכילים מרכיבים בעייתיים מבחינה הלכתית, כאשר המשקיע הופך לשותף ולאחראי בבעיות ההלכתיות הכרוכות במסלולים שאינם כשרים.

בין גדולי ישראל שכבר פעלו בנידון ניתן למנות את הגרי"ש אלישיב ועוד רבים המעודדים את יוזמי ומפעילי מסלולי השקעה כשרים לציבור הדתי והחרדי. מסלולים שלמשקיע בהם אין חשש מחילול שבת וכדומה.

מומחים סבורים שהמסלולים הכשרים יתעצמו בעז"ה ויהפכו לכלי השקעה עיקרי ומרכזי עבור הציבור החרדי והדתי, וכי העדפה גורפת של המסלולים הכשרים בתחום ההשקעות הפיננסיות בצבורים אלו הוא רק עניין של זמן.

לדברי המומחים: אין ספק שכאשר גדולי ישראל מעודדים את הציבור להשתמש במסלולי השקעה כשרים וקוראים בפומבי להימנע מהשקעות בחברות שמחללות שבת ואינן שומרות כשרות, הרי שמכאן ואילך התחזקות המסלולים הכשרים היא עניין ודאי.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}