כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

נזקי השכרות • "חטפתי בקבוק בראש, איבדתי את ההכרה"

העסקן שרגא הירשמן לא ישכח את פורים תשע"א • אדם שזכה ממנו לסיוע כלכלי, היכהו באלימות קשה בשכרותו: "הוא כמעט חנק אותי למוות" • הרב הורה לו: "תתלונן במשטרה"

שיכורים. צילום: יעקב נחומי. למצולמים אין קשר לנכתב בידיעה
שיכורים. צילום: יעקב נחומי. למצולמים אין קשר לנכתב בידיעה צילום: יעקב נחומי

העסקן ר' שרגא הירשמן, תושב מודיעין עילית, לא דמיין לרגע כי יסיים את היום השמח ביותר בשנה - בצורה הזו.

שעות אחדות קודם לכן, בעיצומו של יום ראשון - פורים דפרזים, נראה הירשמן במיטבו: מתרוצץ ברחבי העיר - מחלק מתנות לאביונים ועושה חסד, כמו תמיד, עם משפחות אברכים נזקקים.

בערבו של יום, מוצאי פורים דפרזים, חיפש הרב הירשמן מניין לתפילת ערבית. כשנכנס לאחד מבתי הכנסת בעיר, זכה לקבלת הפנים הבאה: שיכור הנחית על ראשו בקבוק מלא ביין. הבקבוק התנפץ - והירשמן השתטח על הארץ.

"היו כמה אנשים שממש שמחו לראות אותי שם", מספר הירשמן בשיחה ל'בחדרי חרדים'. "כנראה בגלל שחילקתי להם כסף כמה שעות קודם לכן".

לדבריו, לא עברו מספר שניות מאז נכנס לבית המדרש, שבו התקיים 'משתה היין' של אחת החסידויות בעיר, ניגש לעברו אברך שיכור הנמנה על אותה חסידות. "הוא הגיע אליי עם בקבוק יין מלא", מספר הרב הירשמן. "הוא תקע לי את הבקבוק על הראש מעל האוזן השמאלית בעוצמה כה חזקה שאני לא יכול לתאר".

הרב הירשמן, שהיה גם הוא אחרי כמה כוסות יין, נפל על הרצפה ואיבד את הכרתו למספר דקות. "זה לא הסתיים כאן. האברך כרך את ידיו סביב צווארי וכמעט חנק אותי למוות. בהבזק של שנייה הצלחתי להכות אותו בבטנו - וכך השתחרתי ממנו".

הירשמן סירב להתפנות לחדר המיון, והסתפק בעזרה הרפואית שקיבל במקום מגוריו.

כעת, יומיים לאחר המקרה, הורה אחד מרבני העיר להירשמן להגיש תלונה במשטרה נגד 'האברך המכה'. "זאת מצווה", הבהיר לו. "כדי שילמד לקח ולא יסכן את חייהם של אחרים".

"אני לא יודע למה האברך ההוא עשה את זה", אומר הירשמן. "אני עדיין המום מהמקרה".

לדבריו, האברך אותו הוא מכיר אישית, קיבל ממנו בשנה האחרונה תמיכה כלכלית שעלתה על 2000 ש"ח. "אני המום. אין לי סיבה להתפרצות שלו. אולי הוא חשב שמגיע לו יותר".

"אנשים טוענים שהוא היה שיכור, אבל התירוץ הזה לא מתקבל על הדעת. גם שיכור חייב לשים לעצמו גבולות - ועובדה שאלפים משתכרים, וכמעט אף אחד לא מגיע למצב של סכנת חיים", מסיים הירשמן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}