כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

כפי שסוכם עם החרדים: זאת בקשת המדינה מבג"ץ

לאחר ההסכמה עם המפלגות החרדיות, המדינה הגישה היום לבג"ץ הודעה ובקשה משותפת לה ולעותרים בעניין סוגיית הגיור

צילום אילוסטרציה: קובי גדעון
צילום אילוסטרציה: קובי גדעון



מאבק הגיור: לאחר ההסכמה עם המפלגות החרדיות, המדינה הגישה היום לבג"ץ הודעה ובקשה משותפת לה ולעותרים בעניין סוגיית הגיור, שלא להכריע בעתירות עד ליום 1.1.18, במקביל להתחייבות הממשלה להשעות כל מהלך לשינוי החקיקה בכנסת בתחום הגיור בתקופה זו.

בהודעה נאמר, כי "הסכמות אלו נועדו לאפשר קידום גיבוש הסכמות, ועל מנת לנסות להגיע לפתרון המחלוקות בנושא הגיור בישראל מתוך הסכמה רחבה, בשל הצורך לשמור על אחדות העם היהודי. ראש הממשלה הודיע כי לשם כך הוא יקים בהקדם האפשרי צוות לגיבוש המלצות להסדר בסוגיה".

כזכור, ביום שישי האחרון, נרשם פיצוץ בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה, סביב סוגיית חוק הגיור, לאחר שהשר אריה דרעי וח"כ משה גפני, עזבו בזעם את הישיבה - לשכת ראש הממשלה הודיעה כי הממשלה והעותרים החליטו כאמור לפנות לבית המשפט בבקשה לדחיית ההכרעה בעתירה בנושא הגיור וזאת לצורך מתן פרק זמן של חצי שנה לעבודת צוות שימנה ראש הממשלה לגיבוש המלצות להסדר בסוגיה זו.



כמו"כ, ראש הממשלה הנחה שלא יקודמו הליכי חקיקה בעניין עד לקבלת המלצת הצוות כאמור. ככל שבג"צ ידחה את הבקשה הממשלה מחוייבת לפעול לפי ההסכמים הקואליציוניים. בנוסף, ראש הממשלה החליט כי הערר שהוגש ידון לפני מליאת הממשלה.

בפועל, החרדים קיבלו את עיקרי דרישתם: דחיית קידום חוק הגיור - תמורת בקשה מבג"ץ לדחות בחצי שנה את ההכרעה בסוגייה. כמו"כ, החרדים דרשו כי במידה ובג"ץ לא יקבל את בקשת דחיית ההכרעה - הרי שהממשלה תפעל על פי ההסכמים הקואליציוניים ותחוקק חוק עוקץ בג"ץ.

כזכור, כפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", אחד מחברי צוות הגיור שיוקם יהיה השופט לשעבר אליקים רובינשטיין. בנוסף, בסיכום טלפוני הוחלט שבקשת הדחייה מבג"ץ תהיה עד יום שני ובאם לא - הממשלה תדון בסוגייה ותדחה את הערר של 'ישראל ביתנו', וכפי שכאמור, אירע הבוקר.
חור הגיור ישראל ביתנו החרדים אביגדור ליברמן בגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}