כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

בדרך לכלא • יכנס אחרי פסח, ייצא ב-2018

הנשיא לשעבר משה קצב הולך לכלא ואתר 'בחדרי חרדים' עושה סדר בפרטים: מתי ייכנס לכלא? • עם מי יישב? • איזה יחס יקבל? • ומתי ייצא • השאלות והתשובות

בדרך לכלא. משה קצב בבית המשפט
בדרך לכלא. משה קצב בבית המשפט



מאז הקריא השופט ג'ורג קרא את גזר הדין שהוטל על נשיא המדינה לשעבר – משה קצב, השולח אותו לשבע שנים מאחורי סורג ובריח, סוערת התקשורת הישראלית.

גזר הדין שהושת על קצב שולח את האישיות הבכירה ביותר בישראל אי פעם, לשבת יחד עם אחרוני העבריינים, במשך שבע שנים.

עוד בנושא:
הנשיא לשעבר משה קצב הולך לכלא • גזר הדין: 7 שנות מאסר בפועל

את פסיעותיו הראשונות כאדם חופשי יעשה משה קצב רק בשנת 2018, אז ישתחרר מבית הכלא.

השאלות שהופרחו הבוקר לחלל האוויר הן רבות: מתי ייכנס משה קצב אל הכלא? באיזה כלא ירצה את עונשו? האם יישב בתא יחד עם עבריינים שהואשמו בעבירות בהן הואשם נשיא המדינה לשעבר או שמא יישב במחיצת עבריינים נוחים יותר? האם יזכה במהלך שהותו לפריבילגיות נשיאותיות או שמא יישב כאחד האדם?

בינתיים גם בקריית מלאכי, מקום מגוריו של קצב מקבלים בכאב רב את גזר הדין של הנשיא לשעבר. אחת מתושבות המקום אמרה הבוקר כי היא מזועזעת מהשכן הקרוב והאיש היקר. "מדובר בעונש צודק", היא אמרה.

יעבדו על פי הספר

על פי הערכות של מומחים משפטים, יזכה קצב לתנאים מחמירים יותר מאסירים רגילים. הסיבה לכך היא המעקב התקשורתי ההדוק אחר תנאי כליאתו של קצב. מפקד הכלא יחשוש מן הסתם לתת הקלות לאסיר מספר 1 ויעבוד במדויק על פי הספר.

שלמה טוויזר, בכיר בשב"ס מספר, כי כשאריה דרעי נכנס לכלא, דאגו ראשי השב"ס שלא לאפשר לו שום הטבה שאינה כלולה בסל ההטבות הרגיל אותו מקבל כל אסיר. "ביום בו נכנס דרעי אל הכלא הוחלט שילך לכלא מעשיהו במקום שייאסר בכלא צלמון המרווח יותר", מספר טוויזר.

ינקה גם שירותים

האם ניתן יהיה לומר לנשיא המדינה לנקות שירותים? לטאטא את האגף או ליטול תורנות בחלוקת האוכל?

"יהיה קשה, אבל לא תהיה ברירה", אומר בכיר בשב"ס ל'בחדרי חרדים'. "הוא לא יזכה לשום הטבה".

בשירות בתי הסוהר יקפידו לפחות בתקופה הראשונה בה ישהה קצב בכלא להצמיד לו ביטחון ולעקוב אחריו במצלמות האבטחה שיפעלו במשך 24 שעות ביממה. המעקב יהיה קפדני, בשל העובדה חווית הכליאה מלווה בהשפלה הן מצד שירות בתי הסוהר עצמו והן מצד האסירים ויש חשש לחייו של קצב.

עוד על פי ההערכות: קצב ישהה בתא מבודד או לכל היותר יחד עם אסיר נוסף.

על פי המסתמן, קצב ייכנס אל הכלא מיד לאחר הפסח.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}