כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

מהומות בסוריה • נמשכת מחאת האלפים נגד אסד

יום רביעי רצוף של מהומות: 5 מפגינים מאש כוחות הביטחון הסוריים • עוצר על העיר דרעא • רשתות האינטרנט והסלולר נותקו • מאות מפגינים גם בעיר ג'אסם

לא רוצים אותו. בשאר אל-אסד
לא רוצים אותו. בשאר אל-אסד

אלפים מפגינים גם היום (ב), זה היום הרביעי, להפגין נגד השלטונות בסוריה ונגד הנשיא בשאר אל-אסד. הבוקר התפרשו כוחות צבא סביב המפגינים בעיר הדרומית דרעא, שם מתקיימות הפגנות סוערות.

היום נחשפו גם צילומים בהם נראים מפגינים מיידים אבנים על תמונתו של אסד.

המהומות היום החלו בהלוויית תושב העיר שנורה למוות אתמול במהלך הפגנה. המפגין, בן 23, הוא אחד מחמישה מפגינים שנהרגו על-ידי כוחות הביטחון הסוריים מאז פרצו המהומות במדינה.

בינתיים ממשיכים אזרחים בסוריה לקרוא קריאות למען חופש פוליטי ונגד שחיתות השלטון. "העם רוצה להחליף את השלטון", קראו המפגינים.

אלפי המפגינים פגעו היום באחד מסמלי השלטון - והפילו את פסלו של חאפז אל-אסד, נשיא סוריה לשעבר ואביו של הנשיא הנוכחי. כך דיווחה רשת 'אל-ערביה'.

עם זאת, לא ברור עדיין אם הפלת הפסל אירעה היום או לפני כמה ימים, כפי שנטען בכמה אתרי אופוזיציה בסוריה.

על פי הדיווחים, המפגינים ממשיכים להצית את כל סמלי השלטון. אתמול הוצתו בניין מפלגת הבעת', מתחם בתי המשפט ומשרדי חברות סלולאריות בעיר דרעא. גם ביתו של המושל המחוזי, שפוטר אתמול, על-ידי אסד הוצת.

רשת האינטרנט ורשתות הטלפונים נותקו ועל פי הדיווחים כוחות הביטחון הטילו עוצר ביטחוני על האזור והם מונעים יציאה וכניסה אליו.

בינתיים דווח היום, כי מאות מפגינים נגד שלטונות סוריה גם בעיר ג'אסם שבדרום המדינה.

ארגוני זכויות האדם קראו היום לכוחות הביטחון הסורים לחדול משימוש באש חיה לעבר האזרחים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}