י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

איום לסגור בית ספר כי אינו מלמד תועבה

בית ספר לבנות של חסידות ויז'ניץ בסטאמפורד היל, נכשל בביקורת של משרד החינוך, בשל סירובו ללמד את התלמידות על תועבה, כמו כן הבית ספר מסרב ללמד על "דתות אחרות"

ילדים חרדים באנגליה
ילדים חרדים באנגליה



בית ספר חרדי לבנות של חסידות ויז'ניץ בשכונה החרדית סטאמפורד היל, נכשל פעם שלישית בביקורת של משרד החינוך, בשל סירובו ללמד את התלמידות על תועבה, כמו כן הבית ספר מסרב ללמד על "דתות אחרות".

על פי דיווחים מלונדון, בית הספר לא העניק לתלמידות שגילם עד שמונה שנים, "הבנה מלאה של ערכי היסוד הבריטיים".

בית הספר שזכה לשבחים על המשאבים ועל המומחיות של המורים, והרמה של התלמידות, בסכנת סגירה לאחר שסירבו ללמד את הבנות דברי תועבה. בנוסף עוד מספר בתי ספר "נפלו" בביקורת דומה שנערכה, והמשמעות לגביהם עדיין לא ברורה.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' מספר אחד העסקנים בלונדון, "לסגור בית ספר זה לא הולך ביום אחד, זה תהליך ארוך מאד, וזה לא פשוט בכלל, אחד מבתי הספר החסידיים בלונדון הודיע למשרד החינוך שהוא לא מתכוון ללמד את הנושאים שאסורים על פי התורה, ואם הוא יצטרך לסגור את הבית ספר, הוא יסגור ויוציא את כל הילדים לרחוב עם שלטי מחאה, משרד החינוך התקפל וויתר להם בנושא".

לגבי בית הספר של ויז'ניץ שעליו מאיימים בסגירה מספר העסקן: "זה כנראה ביקורת של אנשים שמונעים משנאה ואנטישמיות, אין לי הסבר אחר, כולם יודעים שאנחנו לא מלמדים דברים כאלה, אז מה ההתעקשות שלהם?".

באופן מפתיע מי שיצא להגנת בית הספר, הוא ג'יל רובינס יו"ר ארגון נוצרי לחינוך, אשר אמר בהודעה בבלוג שפרסם: "זה לא משנה כמה טוב בית הספר שלך מכל שאר הבחינות, אבל אם מסרבים ללמד ילדים צעירים מאוד על שינוי מגדרי זה יכול להוביל לסגירתו, זו החלטה של עוד בתי ספר לא ללמד את הדברים הללו, כי זה עניין של אמונה" .

עוד מציינים באנגליה, כי אפשר שהסערה שעורר הרב דוויק בהתבטאויותיו בעניינים הללו, סערה שהגיעה לכלי תקשורת בבריטניה בגלל הדרישה לסלק אותו מתפקידו, היה הטריגר של הרשויות, להכנס לנושא הזה, ולבקר את מוסדות החינוך החרדים בעניין.
אנגליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}