ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

עסקני אמריקה החצופים: אצלכם הכל בסדר?

מאז העצרת בארה"ב נגד חוק הגיוס, נחשפים עוד ועוד סקנדלים בציבור החרדי בארה"ב. עסקנים: במקום לחפש בעיות שאינן קיימות בארץ ישראל, תקנו את הבעיות שלכם

עסקני אמריקה החצופים: אצלכם הכל בסדר?



מאז העצרת בארה"ב נגד חוק הגיוס, נחשפים עוד ועוד סקנדלים בציבור החרדי בארה"ב, "כל יום קללתו מרובה מחברתו".

מספיק לרפרף בחשבונות פייסבוק של קהילת החוזרים בשאלה בארה"ב, ולגלות שם קהילה גדולה שלא מפסיקה לגדול, קהילה שמתפרסת לאורך כל מרכזי הקהילות בארה"ב. אין בית שאין שם מת כבר הפך כמעט לביטוי מילולי: לאחרונה אירעו מספר מקרי מוות טראגיים ומזעזעים בקרב הקהילה הזו - מקרים שהסעירו את החרדים בארה"ב.

אותם מקרים מזעזעים, הם תוצאה ישירה של כשלון מתמשך בטיפול בנוער הנושר בארה"ב, תופעה ההולכת ומתרחבת.

אך קלקולים קיימים לא רק אצל הנוער: היום התפרסמו תמונות של חרדים בעיירה לייקווד שנעצרו בחשד לזיוף מסמכים והוצאת כספים במרמה ממשרדי ממשלה, חלק מהעצורים הם קרובי משפחה מדרגה ראשונה של אישיות תורנית גדולה מאד בישראל. לפי הדיווחים גם כאן מדובר בתופעה נרחבת מאוד.

אותם אירועים ואותן תמונות, מעמידים באור מגוחך את התערבות של חלק מהקהילה בארה"ב, בכל הנוגע לחוק הגיוס בישראל, כשעוד נטען בפרסומים השקריים שכביכול גדולי ישראל שותפים לגיוס בחורי ישיבה. שיא של חוצפה היה כאשר עסקנים מסויימים בלייקווד ניסו להתערב בהחלטות של גדולי ישראל בארץ. התמונות שהגיעו משכניהם ממחישה עד כמה התערבות זו היא שערוריה.

הגדיל לעשות עיתון מסויים בארה"ב, מחוג מאוד מסויים שפרסם את שמותיהם ותמונותיהם וכתובותיהם של גדולי ואדירי תורה בארץ, וביקש מהקוראים לשלוח מכתבים אליהם הביתה כדי להטריד אותם, משל היו אחרוני העסקנים.

קל להם לעסקנים לנופף בישיבות ובכוללים, ולהתלונן על הבעיות שיש בארץ ישראל. אך על אותם עסקנים אמריקנים, אם אכפת להם מהציבור החרדי, לדאוג קודם כל לעצמם. לתקן תחילה את הבעיות והקלקולים שם מעבר לים. ולא לחפש בעיות שאינן קיימות כאן.

בבקשה עסקנים חצופים מארה"ב: אל תתערבו בנעשה פה אצל החברה החרדית, התעסקו בג'ונגל של אלפי נערים נושרים אמריקניים, שמצבם קשה גם ללא כל 'סכנת גיוס'. תקנו את החברה שלכם, הרחיקו ממנה נוכלים, ועבריינים. חנכו את הנוער שלכם ושימרו עליו. זו היא חובתכם האמיתית.
נוער נושר ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}