י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

צפו: העצור מרוסיה שב הביתה ללייקווד

בן ישיבה מלייקווד, שנעצר ברוסיה בשל כדור שנשא במטענו, שוחרר לאחר מאמץ בינלאומי נרחב

צפו: העצור מרוסיה שב הביתה ללייקווד



בחור ישיבה מלייקווד, שנעצר ברוסיה שוחחר והגיע לביתו ביום ראשון האחרון, כך מדווח האתר Yeshiva world news.

יצחק בן שולמית מלייקווד, נעצר לפני מספר חודשים ברוסיה. כאשר היה בדרכו הביתה מהארץ ללייקווד, לקראת חג פסח האחרון.

הוא יצא בטיסה מהארץ לארה"ב עם נחיתת ביניים במוסקווה שברוסיה למשך שעתיים, כאשר השלטונות הרוסיים בדקו את המזוודות במהלך בדיקה ביטחונית שגרתית, הם מצאו כדור רובה שאותו קיבל יצחק מחבר ישראלי. יצחק לא ידע כי יש בעיה להעביר את הכדור דרך רוסיה, למרות שחוקי להעביר אותו במטען מסומן בטיסה לארצות הברית.

בשדות תעופה בינלאומיים, גילוי כזה יביא מקסימום לכך שהנוסע ימלא טופס, או במקרה הגרוע ביותר, יוחרם החפץ, אך הרוסים לא וויתרו ועצרו אותו בשדה התעופה, ולאחר מכן העמידו אותו לדין. מיד אם היוודע דבר המעצר, ראש הישיבה שלו בארץ ישראל, רבי יהושע קלבר, נכנס לפעולה מיידית.

במאמץ בינלאומי נרחב בראשותם של העסקנים משה טרס, חיים גרוס ואלקנה טרס מלייקווד ובשותפות עם הרב אהרן קוטלר מלייקווד גוייסה הנהגת אגודת ישראל של אמריקה, כדי שישתמשו בקשריהם הפוליטיים והמדיניים הנרחבים להביא לשחרורו של יצחק.

כך כם גוייסו בכירי ממשל בניו ג'רזי, כולל הסנאטורים של ניו ג'רזי מנדנדס, בוקר וחבר הקונגרס כריס סמית'.

יחד עם זאת, הקהילה היהודית ומנהיגיהם הרבניים במוסקבה השתמשו בכל המשאבים האפשריים כדי להבטיח את צרכיו הגשמיים והרוחניים של יצחק, בהשתתפות הרב גורביץ והרב דויטש מחב"ד במוסקבה שביקר את יצחק ודאגו לו למזון כשר, יחד עם רבנים נוספים, כל אחד מהם יצא מגדרו כדי לעשות כל שביכולתו לסייע.

הבחור שנעצר בלייקווד חוזר הביתה


בשבוע שעבר טסו למוסקבה משה טרס, חיים גרוס ואלקנה טרס כדי לנהל משא ומתן על החלטה שתתקבל על דעתה של ממשלת רוסיה, ביום שישי האחרון אחר הצהריים, האשמות נגד יצחק בוטלו לגמרי ללא משפט.

מפאת קוצר הזמן כששבת מתקרבת, העסקנים יחד עם יצחק טסו לפינלנד, מאחר ושם כניסת השבת מאוחרת מאוד בשל החשכה שיורדת מאוחר מאד, עם עזרה של הרב בנימין וולף, שליח חב"ד בהלסינקי, הם נחתו לפני כניסת השבת.

מיד לאחר השבת טס יצחק לביתו שבלייקווד, שם מאות אנשים יצאו לברך אותו בשדה התעופה של לייקווד בשירה ובריקודים, יצחק הגיע במסוק מיוחד שרק העצים את גודל ההתרגשות.









לייקווד בחור ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}