י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

לראשונה קצין חרדי יפקד על המידע המבצעי בזמן אמת של צהל

קצין חרדי מונה לקמב"צ דובר צה"ל - זהו מינוי מפתיע, שכן מדובר בתפקיד רגיש ומשמעותי. תחת אחריותו: איסוף ובדיקת המידע, עריכת ואישור הודעות עם כל בכירי צה"ל. מדובר באלי פלדשטיין • פרסום ראשון ב'בחדרי'

לראשונה קצין חרדי יפקד על המידע המבצעי בזמן אמת של צהל
אלי פלדשטיין צילום: המצלם



קידום משמעותי לחרדי בצה"ל: אלי פלדשטיין שקיבל דרגות קצונה לפני פחות משנה ומונה לתפקיד ראש הלשכה של ראש חטיבת התכנון של צה"ל, מונה השבוע לקצין המבצעים של דובר צה"ל, כך נודע ל'בחדרי חרדים'. זהו הקצין החרדי הראשון שמקודם בדו"צ לתפקיד מבצעי משמעותי.

אליעזר (אלי) פלדשטיין, בוגר ישיבת "אור ישראל" בפתח תקווה, התגייס לצה"ל לפני שלוש שנים ביוני 2014, לחטיבת דובר צה"ל. במשך למעלה משנה וחצי בה שירת בחטיבת דובר צה"ל, הקים מדור תקשורת חרדית ששירת את אתרי האינטרנט החרדים, תחנות הרדיו והעיתונים המגזריים, ושימש כדובר צה"ל למגזר החרדי. הוא יזם עשרות כתבות מגזיניות ומאות כתבות חדשותיות לשלל אתרי האינטרנט והרדיו במגזר החרדי, וזכה להוקרה רבה במערך הדוברות.

מעבר לקשר שלו עם הכתבים של מערכות התקשורת החרדיות, כל פנייה לדובר צה"ל הנוגעת לחיילים חרדים, הייתה מטופלת על ידו. למעשה, ועל כך הסכימו כלל העיתונאים החרדים המסקרים את צה"ל, כמעט כל כתבה שעסקה בצבא ההגנה לישראל או בקשר למגזר החרדי - הם נעזרו בפלדשטיין, שדאג לספק תמיד את החומרים באופן מקצועי וזכה להערכה רבה.

לאחר קורס קצינים ארוך וקשה, שהסתיים לפני פחות משנה, קיבל פלדשטיין את דרגות הקצונה ומונה לתפקיד ראש לשכת רח"ט (ראש חטיבה) התכנון, האחראית על תקציב ותכנון הצבא. השבוע, כך נודע ל'בחדרי חרדים', לאחר שהתמודד על התפקיד הנחשק, קיבל הודעה כי ימונה לתפקיד קצין המבצעים של דובר צה"ל.

במסגרת תפקידו של פלדשטיין, יקודם לדרגת סגן ויהיה אחראי בין היתר על מדור הדיווח של דובר צה"ל שפועל 24 שעות ביממה לאורך כל השנה ואחראי על הוצאת הודעות הדובר, עדכון הכתבים באירועים ובפעילות מבצעיים ועל הפעלת החטיבה במצבי חירום. כך גם יהיה אחראי על תוכניות דוברותיות עתידיות בשלל נושאים מגוונים ורגישים.

עבודתו העתידית תהיה בין היתר מול המפקדים ונציגי דובר צה"ל בשטח, כמו גם מול אגפי המטה הכללי וגופי ביטחון נוספים כמו השב"כ, משטרה וכו', וכן מול כתבים ופרשנים צבאיים בכירים.

מערך דובר צה"ל מונה כיום כ-500 חיילים, שבראשם עומד דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס מי שהיה בתפקידו הקודם עוזר הרמטכ"ל ואיש סודו.

במערך דובר צה"ל מספר מדורים המקוטלגים על פי אינטרנט, רדיו, טלויזיה, תקשורת חוץ ושפות, כאשר למדור תקשורת חרדית הוקצו עם הקמת המדור מספר חיילים אותו הקים פלדשטין, מדור שעובד ויוזם עד היום כתבות לתקשורת החרדית.

יועץ התקשורת נדב שטראוכלר שבעברו שירת כראש דסק רדיו ואינטרנט בדובר צה"ל וכיועץ תקשורת למשרד הביטחון התייחס למינוי: "מערכת הביטחון בכלל וצה"ל בפרט מכירים ביכולות המגוונות של המתגייסים החרדים, ולא פחות חשוב מכך ישנה התעוררות בקרב צעירים חרדים המגלים עניין בפעילות צה"ל ובנושא התקשורת".

"מינוי קצין חרדי למערך הדוברות של צה"ל הינו חשוב ובמקום ומראה שישנה היום הבנה טובה עוד יותר של המציאות בשטח - גם מבחינת דובר צה"ל וגם מבחינת המשרתים החרדים. כן ירבו".
אלי פלדשטיין דובר צהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}