כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

אמצעי הלחימה שנתפסו על ה"ויקטוריה" – מאיראן

רוב אמצעי הלחימה שנועדו לעזה ונתפסו על אניית ה'ויקטוריה' יוצרו באיראן • הקשר האיראני הוכח גם בחוברות הדרכה שנמצאו על האונייה ועליהן סמלי איראן

האונייה ויקטוריה
האונייה ויקטוריה



רוב אמצעי הלחימה שנתפסו על ספינת הנשק "ויקטוריה" – הגיעו מאיראן.

כך עולה מדו"ח שהתפרסם בימים האחרונים על ידי המרכז למידע ולמורשת המודיעין (מל"מ).

כזכור, ביום שלישי שעבר ביצעו לוחמי חיל-הים הישראלי בידוק על ספינת מטען בשם "ויקטוריה", במרחק של 200 מייל מערבית לחופי ישראל.

הספינה הפליגה מנמל לאד'קיה, שבסוריה, לנמל מרסין, שבתורכיה, משם אמורה הייתה להגיע לנמל אלכסנדריה.

לאחר שנמצאו על הספינה אמצעי לחימה היא הובלה לנמל אשדוד, שם נפרק המטען ולאחר מכן היא שוחררה והפליגה, ככל הנראה, ליעדה שבאלכסנדריה.

על פי הדו"ח, הספינה נשאה על סיפונה מכולות, שבתוכן אוחסנו כ-50 טונות של אמצעי לחימה, שנועדו עבור ארגוני הטרור ברצועה.

אמצעי הלחימה הוסתרו בתוך שלוש מכולות מאחורי שקים של כותנה דחוסה ושל עדשים.

מדובר בפצצות מרגמה 60 מ"מ ו– 120 מ"מ: בטילי חוף-ים מסוג C-704 ובכדורי קלצ'ניקוב. רוב אמצעי הלחימה, כולל טילי ה- C-704, הינם מתוצרת איראן.

למעשה מדובר בפעם הראשונה בה נתפסים טילי חוף-ים המיועדים לארגוני הטרור ברצועה.

במל"מ מציינים כי הגעתם של הטילים לרצועת עזה עלולה הייתה לסכן כלי שיט צבאיים ואזרחיים ומטרות אסטרטגיות במרחב אשדוד-אשקלון בטווח של כ– 35 ק"מ.

כך גם, על כריכת חוברות ההדרכה, שצורפו לטילים, נמצאו סמלים של איראן ושל משמרות המהפכה. "הללו מעידים על מקורם של אמצעי הלחימה כמו גם על מעורבותו של כוח קדס של משמרות המהפכה האיראניים בניסיון ההברחה, יחד עם הסורים וארגוני הטרור הפלסטיניים", טוענים במל"מ.

מאמץ איראני סובב עולם

במל"מ מזכירים כי בשבועיים האחרונים גם הבריטים הודיעו, כי תפסו משלוח אמצעי לחימה איראני משמעותי באפגניסטן. גם המצרים סיכלו משלוח אמצעי לחימה מסודן, שמן הסתם נועד לגורמי טרור במצרים או ברצועת עזה.

כמו כן מבהירים במל"מ כי הברחת אמצעי הלחימה מהווה הפרה בוטה של החלטות מועצת הביטחון וכן של נוהלי הבטיחות והתובלה האזרחית בים, בכל האמור בתובלה של חומרים מסוכנים.

"מדובר במאמץ איראני אסטרטגי המתבצע בנתיבי הים, היבשה והאוויר, תוך הפקת לקחים מתמדת, במקרים של חשיפת ההברחות. מערכת ההברחות מוכוונת על-ידי הצמרת האיראנית ומתבצעת על-ידי כוח קדס של משמרות המהפכה, המשמש כמכשיר העיקרי ל"יצוא המהפכה" מחוץ לגבולות איראן", נטען בדו"ח.

בסך הכל נתפסו על סיפונה של ה"ויקטוריה" כחמישים טונות של אמצעי לחימה וביניהם 230 פצצות מרגמה 120 מ"מ מתוצרת איראן וטבלת טווחים, 2,270 פצצות מרגמה 60 מ"מ M-61 וטבלת טווחים.

על פי טבלת הטווחים מרעומי הפצצות הינם מסוג AZ111-A2. סוג זה של מרעומים פותח ומיוצר באיראן.

עוד נתפסו שני מכ"מים ימיים ועמדות הפעלה עבור טילי הים-חוף.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}