י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

סוגיה כבדה בבג"צ: מה עושים עם המשרוקית?

'נשות הכותל' פנו לבג"ץ בטענה כי נשים חרדיות הפריעו להן בתפילתן בכותל – על ידי שריקות במשרוקיות ובצפצפות. המדינה נדרשה לנושא בכובד ראש

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



לאחר ש'נשות הכותל' פנו לבג"ץ בטענה כי נשים חרדיות הפריעו להן בתפילתן בכותל המערבי בראש חודש – על ידי שריקות במשרוקיות ובצפצפות, המדינה שיגרה עדכון לבג"ץ, בדבר כוונותיה למנוע את המשך תופעת השריקה במשרוקית בכותל המערבי.

בהודעת המדינה לבג"ץ שהגיעה ל"בחדרי חרדים" – מתייחס המדינה לטענות נשות הכותל: "בתפילת ראש חודש סיוון אכן ארעה תופעה של שריקה במשרוקית וצפירה בצפצפה. עם זאת, סדרני הקרן פנו למפרות הסדר ודרשו מהן לחדול מפעולות אלו".

לדברי המדינה, "השריקות אמנם לא פסקו לגמרי, אך על פי הנמסר הן פחתו. עוד נמסר כי הסדרנים פעלו למנוע הפרעות והפרת סדר, כאשר הן גורמי המשטרה הן הסדרנים בקשו למנוע הסלמה, אשר עלולה להפוך את רחבת הכותל לזירה של התגוששות או חלילה עימותים פיזיים. בלי לגרוע מן האמור, לאחר התפילה נערך הליך של הפקת לקחים".

כמו"כ, המדינה מתייחסת לתפילת 'נשות הכותל' הצפויה להתקיים ביום ראשון ברחבת הכותל המערבי. לדבריה, "במסגרת ההיערכות לתפילת ראש חודש תמוז תינתן תשומת לב מיוחדת לצורך להתמודד עם תופעת המשרוקית והצפצפות".

"בהקשר זה מובהר כי סדרני הקרן נדרשים לעשות כל שניתן כדי לשמור על התנהלות תקינה ברחבת בכותל ובמקרים המתאימים הם רשאים לפעול להרחקתם של גורמים מפריעים. הסדרנים יכולים, כשהדבר נדרש, לבקש סיוע מן השוטרים המצויים באזור, אשר מחויבים כמובן לשמירה על הביטחון ועל הסדר הציבורי, והשוטרים גם מוסמכים לתפוס משרוקיות או צפצפות בהתאם להוראות הדין".

בנוסף, השיבה המדינה לבג"ץ על טענות 'נשות הכותל', שלדבריהן, "כלאו" אותן בתוך מתחם סגור ברחבת הכותל – לדברי המדינה, אין בתכנון להגדיר מקום לתפילת הנשים בראש חודש תמוז, וכי הן תוכלנה להתפלל באופן חופשי ברחבה הרגילה.

כמו"כ, המדינה הודיעה לבג"ץ כי בעקבות הוראותו הקודמת- למניעת בדיקות וחיפושים גופניים על 'נשות הכותל', בראש חודש האחרון הן הצליחו להבריח פנימה - ספר תורה, וקראו בו, בניגוד להוראת רב הכותל.
נשות הכותל הכותל המערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}