כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

האו"ם נלחם בקדאפי: "מרחב לוב, אסור לטיסה"

משמעותה של החלטת האו"ם הדרמטית וההיסטורית, שהתקבלה הלילה, היא כי ניתן יהיה להפגיז את לוב מן האוויר • על פי הדיווחים, ייתכן כי כוחות נאט"ו יעשו זאת בקרוב

דיון באו"ם
דיון באו"ם

עדיף מאוחר מלעולם לא: מועצת הביטחון של האו"ם קבעה הלילה כי המרחב מעל לוב, יוכרז כשטח אסור בטיסה, החלטה המהווה למעשה הכרזת מלחמה כנגד קדאפי והכוחות הנמצאים בשליטתו.

מדובר בהחלטה דרמטית, המתקבלת באורח נדיר ביותר. ההחלטה מאפשרת למעשה למעצמות העולם "לנקוט בכל האמצעים הדרושים על מנת לשמור על ביטחונם של אזרחי לוב". אף מדינה לא התנגדה, כאשר רוסיה, סין, גרמניה, ברזיל והודו נמנעו.

שר החוץ הצרפתי אמר כי המצב בלוב מדאיג ביותר. "הצעדים שנקטנו עד כה לא הספיקו. אנחנו מוכנים לפעול - זה עניין של ימים אולי של שעות. כל רגע שעובר מגביר את המשקל על כתפינו. אסור לנו לפעול באיחור".

שגרירת ארה"ב באו"ם אמרה כי המשמעות היא שניתן להפגיז טנקים לוביים מהאוויר. על פי הדיווחים עולה כי לא מן הנמנע שכוחות נאט"ו אכן ישתמשו בטילי שיוט כדי לפגוע במטרות צבאיות ומערכות נגד מטוסים.

בינתיים, לוב עצמה ממשיכה לבעור, אחרי שהכוחות הנאמנים לקדאפי החלו להתקדם למעוזים נוספים של המורדים. חיל האוויר הלובי הפגיז את פרברי העיר בנגאזי. קדאפי עצמו התבטא כי "לא נגלה שום רחמים לבוגדים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}