כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

עיתון 'כפר חב"ד' פוזל למשיחיסטים • זעם בחב"ד

חסידי חב"ד זועמים ומבטלים מנויים: 'כפר חב"ד' העניק במה למשיחיסטים, כשראיין אחד מראשיהם הקיצוניים • העורך לא מתפעל מגל הביטולים: "ההדברות תוביל למהפך"

חובר לקיצונים. שער העיתון, הבוקר
חובר לקיצונים. שער העיתון, הבוקר

הלם. אין מילה אחרת לתאר את שחשים רבבות חסידי חב"ד למראה שער העיתון 'כפר חב"ד' שהופיע הבוקר ועליו מרוחה תמונתו של העורך, אהרן דב הלפרין, לצד אחד מדוברי המשחיסטים, שמעון פיזם מצפת. פיזם, נצר למשפחה שלחמה לא מעט בשלוחי הרבי מליובאוויטש זצוק"ל באזור הקריות, הינו משיחיסט מהקיצוניים ביותר.

מאז הסתלקותו של הרבי מליובאוויטש זצוק"ל, בג' תמוז תשנ"ד, שמר עיתון 'כפר חב"ד' על ריחוק מהמשיחיסטים, לא פרסם את הכרזותיהם וסברותיהם המשונות, והשתדל להתרחק ככל הניתן מעניינים משיחיים קיצונים.

בתקופות מסוימות אף יצא העיתון למלחמה עיקשת נגדם, כאשר את הטון מובילים ראשי הדוברים של הרוב החב"די, בהנחיותיהם של משפיעים, בתוכם גם ה'חוזר' הגאון החסיד רבי יואל קאהן.

אלא שמישהו במערכת החליט לעשות מעשה, והגיש את העיתון השבוע כבמה לכל הרעיונות המשיחיסטים ההזויים, כאשר עורך העיתון עצמו יושב לצדו של אחד מהם, מאזין לכל סברותיו ומעלה אותם על הכתב.

בין היתר נאמר בכתבה: "נעצור דווקא בשיא המתח, נאמר 'לחיים' כהוגן, נעצום עיניים ונחזור לרגעים שעמדנו מול פני הקודש ושרנו לפניו עם כל האמת שלנו 'יחי אדונינו' ונתעצם איתם, אולי זה מה שיחזיר אותך לשפיות".

את הסיכום הטוב ביותר לראיון נתן האתר המשיחי 'חב"ד.אינפו', אשר שש וצהל על פרסום הכתבה, המפתיעה לדבריו: "קמפיין האחדות שהסתיים בארץ הקודש, הביא ככל הנראה למחשבה מחודשת על המחלוקת בחב"ד, ואחד הסימנים לכך נראים בעיתון 'כפר חב"ד'..."

לא נותר אלא ללמוד נקודת זכות על מערכת 'כפר חב"ד', העוברת בשנים האחרונות קשיים לא פשוטים בתחום העריכה והניהול. בין היתר היא מתמודדת עם דלדול מתמשך במנויי העיתון, שללא ספק יתעצם בעקבות הראיון הנוכחי. עשרות פניות שהגיעו לשלחן מערכת 'בחדרי חרדים', מאת קוראים זועמים בארץ ובעולם, מדברים גם הם, על ביטול מנויים.

תגובתו של העורך, אהרן דב הלפרין, לידיעה זו, מסגירה אופוריה, ובשיחה ל'בחדרי חרדים' הוא נשמע מנותק מהזעם הרוחש ברחוב החב"די: "זו ההתייחסות הכי שפויה מועילה והסברתית שהתפרסמה אי פעם לנושא הזה. ב. בראיון מודגש בצורה החזקה ביותר שאין כאן שום גושפנקה והסברה, אך יחד עם זאת כולנו בני אב אחד, בני משפחה אחת, ודווקא דרך של אחדות והידברות תוביל למהפך חשיבתי לטובה בכל חב"ד".

הלפרין מכחיש את גל ביטול המנויים, "כל השמועות על 'זעם' וביטול מנויים הם עורבא פרח. המצאה של מישהו. אני מזמין אותך להתקשר אלי עוד שבוע ולקבל דיווח על מצב המנויים. בינתיים מתוך למעלה ממאה טלפונים שקבלתי בשלוש שעות האחרונות - למעלה מ-95 אחוז היו של תודה והתרגשות ואהדה ותמיכה מלאה. והרוב המכריע של הטלפונים היו ממכרים לא 'משיחסטים'".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מספר משפיעים חשובים וראשי השלוחים יפרסמו בקרוב קריאה נוקבת כנגד העיתון ומעשהו הבלתי אחראי. אחד מהם אמר לנו הבוקר: "אני מציע שבמסגרת קמפיין האחדות, בו פתח כבוד העורך, שיתאחד עם הבטאון המשיחיסט הקיצוני המתחרה לו, 'בית משיח', אולי אז נזכה לראות את כנות הכוונות שלו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}