כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

סערה • הרב אליהו באיתמר: "נקמה זו לא מילה גסה"

רב העיר צפת מעודד פעולות נקמה • בשיעור שמסר הערב באיתמר, גילה: "מערכת הביטחון ביקשה שאסייע בעצירת 'תג המחיר', אך סירבתי. על הציבור לפעול"

הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהו

הערב (ד) הגיע רבה הראשי של צפת, הרב שמואל אליהו ליישוב איתמר כדי לחזק את ידי התושבים.

הרב מסר את שיעורו השבועי במקום, ובין היתר שילב דברי חיזוק ואמונה.

בתחילת דבריו, השווה בין סיפור המגילה לימי השואה ועד ימינו אנו. לאחר מכן תקף את השלטון הפלשתיני, ההבלגה הישראלית והרצון להיראות טוב בעיני העולם.

הרב אליהו דיבר גם על הצורך בנקמה.

"אנחנו צריכים להישאר רחמנים, ביישנים, גומלי חסדים, ולהביא אור וברכה לעולם", אמר הרב. "אבל לא לרחם על הגידולים הסרטניים. מי שמרחם על גידול סרטני - מתאכזר לגוף כולו. בשביל לרחם על הגוף כולו, צריך להשמיד את האחמדיניג'אד. כשהיטלר נפל, העולם כולו נשם לרווחה. אנחנו צריכים להביא את האור. זה פורים. ליהודים היתה אורה - ואחר כך לעולם כולו.

"די עם הכיפוף המתמיד של השתחוויה. די עם המקום הזה של תתכופפו ותשתחוו. יש לנו מה לומר לעולם מתוך אחריות ואכפתיות לעולם כולו. לערבים שהניפו את החרב יש לנו עץ גבוה חמישים אמה".

לאחר השיחה, ענה הרב על שאלות ששאלו ציבור הנוכחים.

"נקמה זו לא מילה גסה", ענה הרב לאחר הנוכחים ששאל בעניין הנקמה לפיגוע. "זה דבר חיובי. נקמה אמיתית ומשמעותית - טוב שתיעשה על ידי המדינה, מאשר על ידי אדם פרטי, ואני מקווה שהמדינה תעשה את זה".

הרב אליהו סיפר כי התבקש על ידי מערכת הביטחון לסייע ולעצור את פעולות "תג המחיר". הרב סיפר כי אמר לאותה אישיות בכירה: "אם אתה מצפה שאמנע את מי שעושה 'תג מחיר' – אתה טועה. אני לא עובד אצלך. אבל אני רוצה לומר לך שאם השלטון לא יפעל - הציבור ירגיש צורך לפעול".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}